پ

حسن سلمانی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: امری که همواره در حوزه آموزش‌ها‌ی قرآنی وجود دارد این است که بخش هنری کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ابزارهای هنری، يكی از رساترین و کارآترین ابزارهای تبليغ پيام هستند، افزود: همچنان که در قرآن کریم نیز از این هنر سود برده شده است؛ به گونه‌ای که در قرآن موارد مورد تاکید در قالب هنر و با زبان داستان برای مخاطب عرضه می‌شود.

سلمانی بیان کرد: استفاده از شيوه‌های مختلف هنری برای جذب بيشتر از امور فطری است كه در وجود انسان بوده و قرآن كريم نیز  از این ابراز بهره برده است چراکه به طور مثال مسئله انفاق را با یک تمثیل هنری در آیه ۲۶۱ سوره بقره  این گونه بیان می‌کند که «كسانی كه اموال خود را در راه خدا انفاق مي‎كنند، همانند بذری هستند كه هفت خوشه بروياند».

وی تصریح کرد: بنابراین هر اندازه بتوانیم در حوزه هنری ورود پیدا کنیم توفیقات ما در ارائه آموزه‌های دینی به مخاطب در هر سنی اثرگذارتر خواهد بود؛ در حالی که تاکنون اتفاق شاخصی در این حوزه رخ نداده است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: از طرف دیگر ابزار رسانه نیز در ارائه معانی آموزشی قرآن سهم بی بدیلی ایفا می‌کند؛ سهمی که اگر آن را نادیده بگیریم نخواهیم توانست در انتقال اقدامات انجام شده در حوزه قرآن کاری انجام دهیم.

سلمانی با بیان اینکه توجه به رسانه به معنای توجه به تبلیغ است، ادامه داد: هر اندازه تبلیغ مهم است، به همان میزان رسانه نیز جایگاه رفیعی دارد که لازم است برای بیان آموزه‌های قرآن و اقدامات انجام شده و یا ارائه یک اقدام نو و خلاقانه از آن کمک گرفت تا هم زمینه تشویق فراهم آید و هم رقابت سازنده ایجاد شود.

وی یادآور شد: در راستای اثرگذاری این دو رکن مهم، به دنبال تشکیل مثلث قرآن، هنر و رسانه هستیم تا بتوانیم ضمن بهره‌گیری از این دو عنصر تاثیرگذار در حوزه آموزش قرآن به هم‌افزایی و نظم دهی به اقدامات ترکیبی در این حوزه‌ها بپردازیم تا هم مخاطب و هم مؤسسات قرآنی از نتایج مثبت آن منتفع شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.