پ

زهره سیدموسوی، مسئول مؤسسه قرآنی «آوای تبسم» شهرستان تربیت حیدریه در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «آوای تبسم» در سال ۹۲ کار خود را آغاز کرد و با دریافت موافقت اصولی از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سال ۹۴ فعالیت رسمی آغاز شد.

وی ادامه داد: این مؤسسه در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، حفظ، تجوید، تفسیر و مفاهیم برای دو گروه نوآموزان در دو بخش دختران و پسران و بزرگسالان ویژه بانوان فعالیت دارد که به‌صورت ترم‌های سه ماهه و طی ۱۶ جلسه دو ساعته کلاس برگزار و پس از پایان هر دوره به شرکت‌کنندگان گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.

مسئول مؤسسه قرآنی «آوای تبسم» شهرستان تربت حیدریه افزود: در سال ۹۸ مهد قرآنی مؤسسه راه‌اندازی شد که در زمان همه‌گیری کرونا فعالیت مؤسسه به تعطیلی انجامید، اما مهد قرآنی از طریق فضای مجازی دنبال شد.

سیدموسوی اظهار کرد: تا قبل از همه‌گیری کرونا سالانه بین ۹۰ تا ۱۰۰ نفر در رشته‌های مختلف ثبت نام می‌کردند که بعد از کرونا این روند نزولی شد، در سال جاری نیز تعداد ۳۰ نفر بزرگسال در کلاس‌های مؤسسه شرکت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی برای ثبت‌نام در مؤسسه قبل از شروع هر ترم از طریق فضای مجازی و هفته‌نامه پیام شهرستان تربیت حیدریه صورت می‌گیرد و هر ترم به‌مدت سه ماه برنامه‌ریزی شده است، یعنی طی یک سال، چهار ترم برای قرآن‌آموزان و نوآموزان برگزار می‌شود.

مسئول مؤسسه قرآنی «آوای تبسم» شهرستان تربت حیدریه گفت: یکی از فعالیت‌های شاخص مؤسسه، برگزاری دوره‌های مختلف بشارت با محوریت آموزش حفظ جزء ۳۰ برای ۵۰ نفر بود که به‌صورت رایگان برگزار شد.

این حافظ و مدرس قرآن کریم درباره تأمین هزینه‌های مؤسسه بیان کرد: تأمین هزینه‌های مؤسسه از طریق دریافت شهریه شرکت‌کنندگان در دوره است، البته این مبلغ کفاف هزینه‌های مؤسسه را نمی‌دهد.

مسئول مؤسسه قرآنی «آوای تبسم» شهرستان تربت حیدریه با اشاره به تخصیص بودجه ناچیز دولت به مؤسسات قرآنی گفت: حمایت دولتی بسیار ناچیز است و از زمان تأسیس تاکنون طی ۶ سال فقط مبلغ پنج میلیون تومان از سوی دولت حمایت مالی صورت گرفته و این در حالی است که در دوران کرونا برای اینکه مؤسسه به تعطیلی کامل کشیده نشود از جیب گذاشتیم و این اتفاق تنها برای این مؤسسه نبود، بلکه بسیاری از مؤسسات از جیب گذاشتند تا چراغ قرآن روشن بماند.

سیدموسوی اظهار کرد: با شرایط اقتصادی موجود، جذب خیران هم کار آسانی نیست، البته مؤسساتی هستند که توانسته‌اند در جذب خیران موفق باشند، اما متأسفانه مؤسسات کوچک در شهرستان‌ها کمتر توانسته‌اند در جذب خیران موفق باشند.

وی درباره تعداد مربیان مشغول در مؤسسه گفت: به دلیل عدم توانایی در تأمین هزینه‌ها تمام کلاس‌ها طوری برنامه‌ریزی شده  که توسط یک مربی اداره شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.