پ

به گزارش روابط عمومی اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، در راستای گرامیداشت هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان تاریخی حضرت امام، حجت الاسلام اسماعیل رمضانی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در جمع نمازگزاران جمعه بخش دابودشت و دشت سر شهرستان آمل گفت: قرآن کریم منشور حاکمیت دین در تمامی شئون مختلف بشریت است.

حجت الاسلام رمضانی که به عنوان امام جمعه موقت شهر دابودشت حضور داشت، در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: یکی از سنت های الهی در قرآن توجه دادن مخاطبین به امور مهم در قالب سوگند و قسم به گزاره های با ارزش در دین مبین اسلام است. وی با بیان این مطلب که در چهل و چهار سوره قرآن این سنت الهی مشاهده می شود اضافه کرد: صدو هیجده سوگند در یکصد و چهار آیه قرآن نشانگر تبیین آموزه های خاص قرآنی برای مسلمانان و مؤمنین در اعصار و ازمان مختلف است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران بیان داشت: سوگندهای قرآن دو هدف را دنبال می کند، یک: جلب توجه به گزاره هایی که به خاطر آنان سوگند یاد می شود، دو: جلب توجه به چیزی که به آن سوگند یاد می شود تا اینکه انسان را وادار به تفکر در خود آن موضوعات کند.

رمضانی عنوان کرد: مناسک حج تجلی توحید، معاد و ولایت پذیری مؤمنین در عرصه های مختلف جامعه اسلامی است. رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در پایان ضمن گرامیداشت شهدای 7 تیر 1360 و شهدای مراسم برائت از مشرکین حج سال 1366، به مناسبت شهادت امام پنجم شیعیان امام باقر علیه السلام را تجلی علوم انبیا، الهی و وارث نبوت و ولایت برشمرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.