به گزارش روابط‌عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست خبری حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی در این نشست خبری اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بیشترین فعالیت مذهبی و فرهنگی را نسبت به دیگر مجموعه‌ها و نهادها دارد و فعالیت این اداره تنها در مسائل فرهنگی و مذهبی خلاصه نمی‌شود.

وی ادامه داد: عمده ترین اقدامات این مجموعه در بخش‌های فرهنگی و قرآنی بوده و در همین زمینه شبکه امامت با عنوان بنیاد هدایت تشکیل گرفته است، هدف از تشکیل این شبکه هم این است که روحانیون در برخی روستاها و محلات سطح شهرها مستقر شده و برخی فعالیت‌های تبلیغی انجام دهند و مسائل و مشکلات محلات بررسی و برطرف کنند.

وی افزود: روحانیون سراسر استان تحت این عنوان در روستاها به عنوان امام روستا و یا در شهرها به عنوان امام محلات مستقر هستند که در مساجد محوری به انجام فعالیت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی می‌پردازند.

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: یکی از راهبردهای شهید سلیمانی درباره با حوزه تبلیغات دینی همین امام محلات بود و او اعتقاد داشت که روحانی مسجد باید در مسائل و مشکلات مختلف محلی ورود کند و صرفا نباید پیش‌نماز باشد.

وی از فعالیت ۱۷ پایگاه اجتماعی در محلات حاشیه‌ای و سکونت‌گاه های غیر رسمی تبریز خبر داد و افزود: در این پایگاه‌‌ها با حضور روحانیون نسبت به حل مشکلات این مناطق اقدام می‌شود و علاوه بر ۱۷ پایگاه در تبریز، برخی نیز در شهرستان‌ها فعال هستند که پیگیر افزایش آن‌ها هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به طرح امین بیان کرد: در تفاهم نامه با آموزش و پرورش بالغ بر ۸۰۰ نفر مُبلغ در قالب طرح امین وارد مدارس شده‌اند که در مباحث تربیتی و پرورشی با مادر مدارس همراهی دارند، در همین راستا دوره‌های آموزشی جهت توانمند سازی طلاب جهت ایجاد ارتباط موثر با نوجوانان و… برگزار شده است.

وی ادامه داد: در ماه محرم ۵۰۰۰ اعزام در سطح استان انجام شد و بالغ بر ۶۰۰۰ مُعمم در سطح استان مشغول فعالیت دینی و تبلیغی هستند.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار کرد: بالغ بر۶ دبیرستان علوم و معارف اسلامی در استان داریم که در تلاش هستیم آنها را از نظر علمی و معنوی و دینی ارتقاء دهیم.

وی در خصوص تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی در سطح بیان کرد: در استان ۶۰۰۰ هیئت مذهبی و عزاداری ثبت شده است، که در این میان دو هزار و ۴۰۰ هیئت فعال در طول سال و دو هزار دسته صرفا شاه حسین گویان و دو هزار انجمن اسلامی در سراسر استان فعالیت دارند، این هیئات ها ظرفیت خوبی دارند و تلاش کرده‌ایم که در قدم نخست این هیئات ها سازماندهی شوند.

وی ادامه داد: اداره امور قرآنی با ۶۵۰ تشکل قرآنی در استان مشتمل بر ۸۴ موسسه قرآنی و ۵۷۰ خانه قرآن تحت اداره تبلیغات اسلامی در حال فعالیت هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.