پ

محمد رمضانی فرد مدیر کل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص زمان آغاز ثبت نام هفدهمین دوره آزمون های طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: ثبت نام دوره هفدهم از اول اسفندماه آغاز و حداکثر تا بیست و پنجم اسفند ماه ادامه خواهد داشت. وی در خصوص نحوه ثبت نام در این دوره بیان کرد: علاقمندان جهت ثبت نام لازم است با همراه داشتن اطلاعات شخصی خویش و همچنین فایل تصویر کارت ملی، شناسنامه و عکس 4×3 به بخش ثبت نام طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در سایت تلاوت به نشانی Telavat.ir مراجعه کرده و اطلاعات خویش را در سامانه ثبت نام وارد نمایند.

وی گفت: آزمون های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم بالاترین آزمون های حفظ در کشور است که توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می شود و شامل آزمون های بخش 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم و با درجات 1 تا 5 و همترازی با مدارک دیپلم تا دکترا می باشد. وی گفت: این مدارک با امضای وزیر ارشاد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به افراد برگزیده اعطا می گردد.

مدیر کل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه اظهار کرد: این آزمون برای کسانی که تا درجه 3 یعنی حافظ کل قرآن کریم باشند در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می شود و حفاظ در صورت قبولی در بخش کتبی، در آزمون شفاهی شرکت کرده و مواردی همچون تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن و حسن حفظ آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

رمضانی گفت: مرحله کتبی این آزمون در اردیبهشت ماه سال 1401 و مرحله شفاهی در اواخر مرداد ماه سال آینده و بر اساس جدول زمانبندی برگزاری طرح اعطای مدرک برگزار می گردد.

وی در خصوص ثبت نام گفت: از حافظان گرامی درخواست داریم ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنند و از زمانیکه سامانه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد ثبت نام را انجام دهند. وی ضمن تأکید بر مطالعه آیین نامه طرح ارزیابی گفت: لازم است حافظان گرامی آیین نامه را به دقت مطالعه نمایند تا در فرایند دوره با مشکل روبرو نشده و مطلع باشند که در چه مواردی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

گفتنی است که آزمون های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره 573 شورای انقلاب فرهنگی بوده و توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.