پ

حسین بهبودی، مدیر کل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اجرای مصاحبه‌های برخط به عنوان گامی دیگر در تسهیل و تسریع چرخه صدور مجوز تشکل‌های قرآنی گفت: در مسیر سلسله اقدامات ماه‌های اخیر پیرامون تسهیل و تسریع در چرخه صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی و تمدید پروانه فعالیت آنها، با پیش‌بینی تمهیدات و پس از اجرای آزمایشی طرح در شش استان، من بعد تمامی مصاحبه‌های مربوط به احراز صلاحیت‌های تخصصی متقاضیان عضویت و تأسیس مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت به‌صورت برخط انجام می‌شود.

وی افزود: با رشد و ارتقای سکو‌های ارتباط تصویری در کشور و گسترش قابل توجه آن در ارتباطات روزمره، سازمان دارالقرآن این فرصت را مغتنم دانسته و یک گام دیگر در مسیر توسعه مشارکت‌های قرآنی مردمی و تسهیل و کاهش مراحل صدور مجوز را برداشته است.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد:‌ با اجرای این امر نیازی به حضور متقاضیان عضویت و تأسیس مؤسسه در مرکز استان برای مصاحبه وجود نخواهد داشت و این کار به صورت برخط با متقاضیان از سوی کمیته مصاحبه صورت خواهد گرفت که موجبات صرفه‌جوئی قابل توجه‌ای در زمان و هزینه متقاضیان خواهد شد.

بهبودی با بیان اینکه این اقدام یک گام دیگر در تسهیل و تعدیل چرخه صدور مجوز تشکل‌های قرآنی است که سازمان دارالقرآن طی ماه‌های اخیر آغاز کرده است، گفت: ایجاد امکان دریافت مستقیم پروانه‌های فعالیت از سوی تشکل‌های قرآنی و تمدید و ارسال مستقیم آن به تشکل، ارسال مستقیم اسناد ثبتی همانند موافقت اصولی و اساسنامه و صورتجلسات تأسیس به مؤسسات در شرف ثبت، دریافت و ارسال مستقیم صورتجلسات تغییرات و تعدیل مدارک لازم برای تأسیس مؤسسه قرآنی ازجمله اقدامات قبلی سازمان دارالقرآن الکریم در این زمینه بوده‌ است.

وی اظهار کرد: تمامی این اقدامات موجب رضایت‌مندی فعالان قرآنی و تسهیل شرایط برای توسعه مشارکت‌های مردمی در این حوزه شده است. تمدید ۱۹۵ پروانه فعالیت مؤسسات طی هفته گذشته و در کمتر از سه روز از جمله آثار سیاست‌های اخیر این سازمان است و این اقدامات همچنان ادامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.