پ

 

 در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، نشست بخش قرآن شورای قرآن و عترت استان فارس ، ۱۸ فروردین‌ماه در سالن شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

در این نشست برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای اجرای برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان انجام شد و در نهایت سه طرح شاخص قرآنی به‌منظور برپایی محافل قرآنی ویژه اقشار مختلف مردم در بستر فضای مجازی و با همكاری و همیاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی به تصویب رسید.

محمدحسین اسلامی، مسئول بخش قرآن شورای قرآن و عترت فارس در این رابطه به خبرنگار ایكنا گفت: نخستین طرحی كه در نشست امروز به تصویب رسید، طرح «دولت قرآن» بود كه از سوی معاونت فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس به این شورا پیشنهاد شده بود.

وی با بیان اینكه این طرح به‌مدت ۱۰ شب از ۲۰ ماه رمضان تا پایان این ماه مبارک در حافظیه برگزار خواهد شد، افزود: تأكید بر این بود كه این برنامه به‌صورت ویژه و تخصصی‌تر با موضوع و محوریت قرآن و حافظ به‌صورت فراخوانی اعلام شود تا ابعاد مختلفی اعم از هنر، علمی و غیره داشته باشد.

اسلامی با بیان اینكه دبیرخانه این طرح هم راه‌اندازی خواهد شد تا بتوان آن را گسترش داد، افزود: دومین طرح هم طرح «۱۴۰۰ در ۱۴۰۰» معاونت تعلیم و تربیت سپاه بود كه در قالب آن ۱۴۰۰ محفل قرآنی در ماه مبارک رمضان برپا خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تشكل‌های قرآنی فارس با یادآوری اینكه این طرح در قالب طرح «نورالثقلین» سازمان تبلیغات اسلامی اجرا خواهد شد، گفت: به‌دلیل وضعیت شیوع كرونا این طرح در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد كه البته برای تأمین این زیرساخت‌ها از ظرفیت دستگاه‌های مختلفی نظیر سازمان فضای مجازی سپاه فجر، جهاد دانشگاهی، آموزش و پرورش و غیره استفاده خواهیم كرد.

وی اظهار كرد: در قالب اجرای این طرح هم یک سری جوایز به كسانی كه عكس‌های محافل خود را به دبیرخانه طرح ارسال كنند، اهدا خواهد شد كه این جوایز از طریق اوقاف پیگیری می‌شود.

اسلامی، سومین طرح مصوب این نشست را طرح آموزش قرآن به دانش‌آموزان و دانشجویان كه توسط عطاءالله امیدواری، یكی از قاریان شاخص فارس ارائه شده بود، برشمرد و گفت: این طرح در بستر اسكای‌روم اجرا خواهد شد.

مسئول بخش قرآن شورای قرآن و عترت فارس ادامه داد: كلاس‌های این طرح در ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰ برگزار خواهد شد و به تعدادی هم از افراد شركت‌كننده جوایزی اهدا خواهد شد كه این جوایز به‌صورت مشترک به همت حرم شاهچراغ(ع)، بنیاد مهدی موعود(عج)، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای قرآن و عترت استان و ارشاد اعطا می‌شود.

وی با بیان اینكه این طرح‌ها با همكاری و دستگاه‌های مختلف ذیل شورای قرآن و عترت استان اجرا خواهند شد، گفت: تلاش می‌شود تا با شناسایی و برطرف نقاط ضعف این طرح‌ها در ماه مبارک رمضان، بعد از این ماه نیز طرح‌ها در سطح استان تداوم یابند.

دسته‌بندی: 

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.