پ

به گزارش خبرنگار مهر، رویداد ملی سبک زندگی امروز همزمان با دهمین سالگرد مطالبه رهبر انقلاب در حوزه هنری برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این نشست حجت الاسلام حسین عباسی اصل مدیر اندیشکده سبک زندگی اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: امسال دهمین سال مطالبه رهبری پیرامون سبک زندگی است. سبک زندگی تأمین کننده سبد مصرفی دربرابر هجمه‌های فرهنگی غرب است و این محتوای سبد مصرفی باید با مشارکت و همکاری نهادهای فرهنگی تعریف شود. از این رو مؤسسه سبک زندگی بر آن شده تا با گفتگو با نهادهای فرهنگی یک سبد مصرفی فرهنگی به جامعه ارائه دهد.

در ادامه حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب یگانه است، صرف‌نظر از اینکه رهبر باشند یک متفکر، آینده اندیش و کاونده حقایق هستند. ارادت ما به ایشان به خاطر رهبری معظم له نیست بلکه به خاطر عمق اندیشه مقام معظم رهبری است.

حریزاوی با بیان اینکه عصر سبک زندگی است تصریح کرد: عصر بازطراحی گونه‌های نو حیات برای بشر است و انجام دادن یک طرح مجلل و پربرکت از زندگی پاک اسلامی است که قرآن از آن به عنوان حیات طیبه یاد می‌کند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: ما در جلسه رونمایی پوستر رویداد ملی سبک زندگی حرفی زدیم که دو ماه نخبگان مشغول نفی و اثبات آن بودند و در نهایت فرمایش حضرت آیت الله جوادی آملی نزاع را پایان داد؛ که شعاری که دشمن از ما سرقت کرده به عنوان زن، زندگی، آزادی این از جمله شعارهای اصلی اسلام است. چرا که این اسلام بود که زن را نجات داد در حالی که غرب در حال نابود کردن زن است، اسلام بود که طرح زندگی را ارائه و آزادی حقیقی را به بشر هدیه داد، به گونه‌ای که حرف اسلام در این زمینه حرف نویی است.

وی با طرح این پرسش مبنی بر اینکه مبنای مباحثات گسترده در حوزه سبک زندگی چیست، پاسخ داد: سبک زندگی مبتنی بر نظریه تربیت است. ما باید به یک نظریه جامعی در تربیت برسیم که آن تربیت هم فرد و هم جامعه را هدف قرار دهد. بنابراین مخاطب سبک زندگی انسان، جامعه و پدیده‌ای به عنوان تمدن است.

حریزاوی ادامه داد: بنابراین اگر آن نظریه تربیتی توسط کنشگران و فعالان حوزه سبک زندگی پذیرفته شود دیگر مهم نیست محصولات چقدر متفاوت و متنوع باشند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: ارکان نظری تربیتی اسلام همان چیزی است که امام راحل فرمودند. ساحت اول حیات انسان ساحت عقل است و نخستین جایی که یک مبلغ با مخاطب خودش هم مصاف می‌شود عقل است بنابراین باید بتوان انسان و مخاطب را به اغنا رساند. عقلی که در اسلام مطرح ست عقل خودمختار و سکولار نیست، عقل متعبد و خداجو است.

وی به ساحت دوم سبک زندگی اشاره کرد و گفت: ساحت دوم تربیت معنوی است که یکی دیگر از پایه‌های سبک زندگی به شمار می‌رود، ما در اینجا با برخی از دانشمندان علم تربیت اختلاف داریم آنان به تربیت عاطفی و احساسی توجه دارند در حالی که اسلام توجهش به معنویات است چرا که در اوج معنویت احساسات و عاطفه واقعی مشاهده می‌شود.

حریزاوی در پایان خاطرنشان کرد: ساحت سوم تربیت ناظر بر حوزه عمل است، بنده بسیار تمایل دارم نام این نوع تربیت را تربیت انقلابی بگذارم، از نظر اسلام انسان باید رها باشد که استعدادهای آن به فعلیت برسد در حالی که غرب به تربیت رفتاری معتقد است تربیتی که سراسر اسارت است وقتی تربیت انقلابی به میان آمد در ادامه تربیت تمدنی پدید خواهد آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.