پ

حجت‌الاسلام عزیز صابر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: موسسات قرآنی وصال نور، نورالثقلین، حبل المتین، الضحی، طنین، تسنیم، حضرت امام جعفر صادق (ع) اردبیل و مؤسسات گل نرگس شهرستان کوثر، هجرت خلخال و حضرت محمد رسول الله (ص) اصلاندوز که طرح‌های اجتماعی و فرهنگی با موضوع کاهش اجتماعی نوشته و به اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل ارائه کردند در حال حاضر مجری طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان هستند و این طرح را با موفقیت اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: عملی کردن تعالیم قرآنی و ایجاد زمینه برای توسعه سبک زندگی ایرانی، اسلامی با حضور اساتید مجرب حوزه و دانشگاه و نیروی انتظامی در بخش‌های پلیس فتا ، جرایم و آسیب‌های اجتماعی از اهداف این طرح است.

حجت‌الاسلام صابر افزود: در این طرح هزینه‌ای بالغ برای پنج میلیارد ریال اختصاص یافته و جلسات کارگاهی، همایش، مشاوره و نیز با محتواسازی در فضای مجازی اجرا می‌شود.

وی یکی از مهم‌ترین راهبردها در حوزه آسیب‌های اجتماعی را توجه به سطوح مختلف پیشگیری دانست و خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و برنامه‌ریزی دقیق و مناسب در این سطح، گرایش افراد به آسیب‌های اجتماعی را به حداقل رسانده و زمینه ارتقای کیفیت زندگی را فراهم می‌کند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: امروزه به دلیل گسترش فناوری و نفوذ رسانه‌ها در زندگی مردم، توجه به نقش رسانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی بسیار اهمیت دارد به گونه‌ای که یکی از مهم‌ترین کارکردهای رسانه‌ها، ایجاد آگاهی و اطلاع‌رسانی در سطح جامعه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.