پ

حسین تقی پور سرپرست معاونت آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص طرح راه اندازی جلسات خانگی قرآن که تحت عنوان نورالثقلین و در قالب شبکه مردمی سازمان دارالقرآن الکریم به اجرا در خواهد آمد بیان کرد: برای اینکه طرح نورالثقلین به اجرا درآید نیازمند الزامات خاصی است. وی گفت: بخش اول این طرح، نظام محتوایی است که باید به چیستی، چرایی و چگونگی اجرای طرح توضیح دهد. موضوع بعد بحت کادر اجرایی است که نیازمند ایجاد ستاد مرکزی در سازمان دارالقرآن الکریم، ستاد استانی و مؤسسات قرآنی و خانه های قرآن که به عنوان مراکز اجرای این طرح می باشند می باشیم. وی در خصوص کادر آموزشی این طرح بیان کرد: طرح نورالثقلین در کادر آموزشی به دو بخش مدرسین و مربیان تقسیم می شود.

تقی پور در خصوص محتوای آموزشی این طرح اظهار کرد: محتوای آموزشی طرح نورالثقلین شامل دوره های آموزشی به صورت مکتوب، ویژه مدرسین، مربیان و مخاطبین مختلف در گروه های مختلف سنی می باشد که در حال طراحی می باشد. و در با اشاره به محتوای آموزشی طرح نورالثقلین گفت: محتوای لازم با موضوع مهارتهای قرآنی و معرفتی تربیتی در سازمان دارالقرآن الکریم تهیه شده است. وی همچنین با اشاره به سامانه ملی مجازی قرآن و عترت سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد: سامانه ملی مجازی قرآن و عترت با هدف ارائه محتواهای آموزشی و ایجاد شبکه پشتیبان از طرح ملی نورالثقلین و هدف با رفع خلاءهای موجود آموزشی ایجاد شده است و با در نظر گرفتن این موارد می توان طرح نورالثقلین را در بدنه سازمان تبلیغات اسلامی اجرا نمود. وی گفت: محتوای قرآنی این طرح به شکل مکتوب و الکترونیکی و در حوزه معرفتی تربیتی و مهارتهای قرآنی نیز در سازمان دارالقرآن الکریم تولید شده است.

و در ادامه گفت: طرح نورالثقلین در قالب جلسات قرآنی خانگی و خانه های قرآن شکل گرفته و به اجرا در خواهد آمد. فرایند و رویه اجرایی این طرح نیز کاملاً پژوهشی بوده و توسط قرارگاه ملی نورالثقلین در حال تولید می باشد.

سرپرست معاونت آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص نقش سازمان دارالقرآن در اجرای این طرح بیان کرد: سازمان دارالقرآن الکریم با راه اندازی ستاد مرکزی و استانی و هماهنگی های لازم با مؤسسات و ایجاد نظام هماهنگ جلسات خانگی قرآن، قدم های مؤثری در اجرای این طرح ملی برداشته است. همچنین سازمان دارالقرآن الکریم در دهه های گذشته با تربیت کادر متخصص، نقش مؤثری در این راه ایفا کرده و کادر آموزشی طرح نورالثقلین از همین کادر متخصص تأمین خواهد شد.

وی در پایان در خصوص توجیه مؤسسات قرآنی و خانه های قرآن به عنوان مراکز اجرای این طرح اظهار کرد: توجیه مؤسسات و خانه های قرآنی به عنوان بازوی اجرایی این طرح، یک نوع فعالیت تبلیغی و ترویجی محسوب می شود و این کار در دستور کار قرارگاه نورالثقلین قرار داشته و در حال انجام می باشد. وی در خصوص بروزرسانی کادر آموزشی این طرح نیز اشاره کرد: کادر آموزشی طرح ملی نورالثقلین به صورت حضوری و مجازی و متناسب با نیازهای طرح بروزرسانی خواهند شد تا فعالیت آموزشی مورد نیاز به شکل استاندارد به اجرا درآید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.