پ

به گزارش تلاوت از زنجان، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در نشست مسئولین ادارات قرآنی استان زنجان در ماه مبارک رمضان و تبیین طرح مسطورا، اظهار کرد: امسال یک اتفاق بزرگ در ماه مبارک رمضان رخ داده است که تعامل و هم‌افزایی مانند آن را تاکنون ندیده‌ایم. در کنار اینکه قرآن برای ما وظایف فردی تعریف می‌کند ما یک وظایف جمعی هم داریم، پس اگر ما سفیر قرآنی نباشیم چه کسی باید این کار را انجام دهد؛ لذا باید از این فرصت استفاده کنیم و در این میان یکی از اثرگذارترین جوامع در این عرصه جامعه قرآنی در کشور است.

حجت الاسلام حسینی افزود: به لحاظ ساختار قرآنی پیشرفت های عظیمی در ادارات و ارگانها  ایجاد شده است و بخش قرآنی در همه نهادها وجود دارد. آموزش عالی و پژوهش در وزارت علوم، تبلیغ و ترویج در وزارت ارشاد، ستاد حفظ در اوقاف، معاونت بین الملل در دفتر حضرت آقا و ستاد تدبر در سازمان تبلیغات و نسبت همه این رویدادها قبل انقلاب به بعد از انقلاب طبق فرمایش حضرت آقا یک به هزار هم نیست و تعداد حافظان و قاریان، تعداد تفاسیر تعداد برنامه ها و اپلیکشن ها و بقیه موارد بیانگر پیشرفت در زمینه های قرآنی می باشد. ولی با این اوصاف طبق فرمایش حضرت آقا همچنان جای کار داریم و ما از قرآن دوریم و باید به طرف چشم انداز قرآنی حرکت کنیم.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی تاکید کرد: بهانه این حرکت هم افزا و طرح سراسری مسطورا که جزء برنامه های نادر قرآنی می باشد و  نام هیچ ارگان و اداره در آن مطرح نیست و همه مجموعه های قرآنی نظام، تحت عنوان واحد حرکتی انجام می دهند خود این اقدام بسیار مبارک است و من از همه عزیزان درخواست می کنم که هر آنچه در توان دارید در معرفی این طرح همت کنید تا به نحو احسن در جامعه عملیاتی و اجرا شود. به تعبیر حاج قاسم «اگر کسی دانست که بایستی دیده نشود و آنکسی که باید ببیند می بیند»، اگر کسی بی نام و نشان و بدون حرص در این طرح فعالیت کند در این صورت طرح «زندگی با آیه ها» برای همه محور خواهد بود، سازمان دارالقرآن محور این طرح است برای مخاطبان دارالقرآن، جامعه القرآن محور این طرح است برای مخاطبان جامعه القرآن و بقیه ادارات و ارگانها نیز به همین طریق. طرح بسیار جامع و فراگیر است و بسیجی از قرآنیان با هماهنگی هم طرح مسطورا را طراحی کرده اند اگر هر کدام از ما در طرح همکاری نکنیم در واقع با خودمان همکاری نکرده ایم. اجرای طرح در بین ما باید بصورت وحدت در عین کثرت و کثرت در عین وحدت باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.