پ

حجت الاسلام محمدرضا شفیعی دبیر چهارمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت(ع) مرکز خدمات حوزه های علمیه از ابلاغ شیوه نامه اجرایی بخش های مسابقه این جشنواره به استان های سراسر کشور خبر داد.

حجت الاسلام شفیعی در توضیح این خبر افزود: با نزدیک شدن به پایان مهلت ثبت نام خانواده طلاب حوزه های علمیه در چهارمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت(ع)، کمیته های این جشنواره با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و بحث و تبادل نظر پیرامون چگونگی روند برگزاری، شیوه نامه اجرایی بخش های مسابقه این جشنواره را استخراج و پس از انجام فرایندهای مختلف به تصویب رساندند که این شیوه نامه امروز به تمامی استان های کشور ابلاغ شد.

دبیر چهارمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت(ع) اظهار داشت با تعامل و یکپارچگی مثال زدنی که بین استان ها در سراسر کشور میان روسای ادارات امور قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی و مرکز خدمات حوزه های علمیه استان ها ایجاد شده شاهد اتفاقات مبارکی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در بین طلاب ایرانی و خارجی و خانواده های ایشان هستیم و با اجرای این جشنواره در سه بخش آموزش، مسابقه و محفل، جامعه هدف ما به خوبی با مفاهیم حیاتبخش قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام آشنا و مانوس خواهند شد.
حجت الاسلام شفیعی با اشاره به اینکه کار قرآنی در مجموعه حوزه های علمیه صرفا به این جشنواره ختم نمی شود افزود: با توافق نامه ای که میان سازمان دارالقرآن الکریم و مرکز خدمات حوزه های علمیه منعقد شده در حال بررسی و نگارش یک طرح بلند مدت 5 ساله در زمینه های مختلف قرآنی و معرفتی برای خانواده طلاب سراسر کشور هستیم و از تمام ظرفیت خود برای این امر استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بخش های آموزش این جشنواره در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، سبک زندگی، پرسمان قرآنی، قصه‌های قرآنی، تفسیر آسان و عفاف و حجاب و صحت قرائت نماز برگزار می‌شود و به برترین‌های این بخش گواهینامه معتبر سازمان دارالقرآن الکریم و جوایزی اهدا می‌شود.
همچنین بخش های مسابقه این جشنواره شامل رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و نقاشی برگزار می‌شود. شفیعی خاطر نشان کرد:  قرار است محافل قرآنی این جشنواره هم طی یک بازه زمانی و در مناسبات خاص ملی و مذهبی در مجتمع‌های محل زندگی طلاب سراسر کشور برگزار شود.

در ادامه شیوه نامه اجرایی بخش های مسابقه چهارمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت(ع) را می توانید از این قسمت دانلود فرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.