پ

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاجی‌ابوالقاسم، مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور قرآنی و همراهان ایشان که از سوی جامعه قرآنی کشور در حسینیه الزهرا(س) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش گفت: حقیقتا رئیس‌جمهور ما قرآنی بود و برای جامعه قرآنی ما از این جهت خسارت‌بار است.

وی با بیان اینکه ایشان یک انسان مانوس و علاقه‌مند به قرآن بود، افزود: در آخرین سفر استانی رئیس‌جمهور به مازندران، آیت‌الله رئیسی دقایقی زودتر از هیئت همراه به فرودگاه رسیده بودند و زمانی که من وارد فرودگاه شدم و در کنار ایشان نشستم، متوجه شدم که مشغول تلاوت قرآن است. ایشان سوره یس، صافات و ملک را با لحن ملکوتی تلاوت می‌کردند. یا در سازمان ملل همه دیدیم که چگونه از ساحت قرآن حمایت کردند و شاید تنها رئیس‌جمهوری باشد که در تاریخ سازمان ملل این افتخار را به نام خود رقم زدند و تصویر ایشان با قرآن در رسانه‌ها جاودانه شد.

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت با اشاره به اهتمام شهید رئیسی برای ترویج فعالیت‌های قرآنی گفت: شاید در طول تاریخ انقلاب کمتر رئیس‌جمهوری را داشتیم که در شورای توسعه فرهنگ قرآنی شرکت کند و این شورا را با حضور خودش تشکیل دهد.

حاجی‌ابوالقاسم با بیان اینکه بخش‌های عمده هویت قرآنی ایشان را باید در تحلیل قرآن در سیره عملی شهید رئیسی دنبال کرد، گفت: اگر به دنبال حکمرانی قرآنی در مقام عینیت هستیم، خوب است که نگاهی به سیره این رئیس‌جمهور شهید بیندازیم و آن را بررسی کنیم.

وی با اشاره به اینکه خدای متعال در قرآن، حکمرانان مطلوب خودش را به ما معرفی کرده است، گفت: حضرت سلیمان، حضرت یوسف، جناب ذوالقرنین همگی حکمرانان مطلوب خدای متعال بودند و بعد می‌فرماید همه اینها نقشه راه داشته‌اند و در نوع خود نمونه بودند. آنها همه شئون را دارا بودند و در عین مخلص بودن، متخلق نیز بودند.

این حافظ قرآن در ادامه به  آیه ۵۴ سوره مائده اشاره کرد و گفت: این آیه شش ویژگی مهم دارد که می‌توان آن را جامع تمام ویژگی‌های یک حکمران مطلوب دانست. اولین ویژگی عشق او به خدای متعال و عشق خدای متعال به اوست. انگیزه‌های مادی در حکمرانان الهی رنگ‌باخته است و حکمران قرآنی تمام تلاشش تحصیل رضای خداست.

حاجی‌ابوالقاسم تصریح کرد: رئیس‌جمهور ما عاشق خدا بود و اگر اهل انس با خدا نباشد نمی‌تواند، شبانه‌روز برای مردم بدود. موفقیت عملیات وعده صادق نیز مرهون حمایت‌های همه‌جانبه رئیس جمهور عزیزمان از این عملیات بود. تلاش خستگی‌ناپذیر و روحیه جهادی ایشان برای بنده شگفت‌انگیز بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.