پ

سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به اجرای طرح «نورالثقلین» در این استان گفت: این طرح در راستای ایجاد یا شناسایی خانه‌ها و محافل خانگی قرآنی در سراسر کشور از جمله فارس اجرا می‌شود.

وی افزود: تاکنون در قالب اجرای این طرح قریب ۳۰۰ محفل و جلسه خانگی قرآن شناسایی و ایجاد شده‌اند که هم مخاطب و هم معلم آن نیز انتخاب شده‌اند.

موسوی با بیان اینکه در اجرای این طرح شهرستان لامرد نقش بسیار مؤثری ایفا کرده است، گفت: برای اجرای این طرح کمیته مدرسین ۱۲ نفره تشکیل شده است که ۶ نفر از آنان آقا و مابقی بانو هستند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: این افراد در حوزه‌های مختلف تربیتی و عمومی آموزش قرآن و همچنین مهارت‌های مدیریتی انتخاب شده‌اند که برای آنان نیز یک دوره آموزشی در مشهد مقدس برگزار شد.

وی با بیان اینکه به زودی این طرح در استان اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: هنوز تاریخ دقیق اجرای آن مشخص نیست اما فعلاً مخاطبان آن را شناسایی کرده‌ایم.

موسوی دلیل مشخص نبودن تاریخ دقیق اجرای طرح، شیوع سویه جدید کرونا دانست و گفت: به محض اینکه وضعیت مناسب شود، قطعاً این طرح را اجرا خواهیم کرد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس بیان کرد: این طرح دو وجهه دارد؛ هم آموزش و ارتقای محافل و جلسات خانگی قرآنی که سال‌ها فعالیت می‌کنند اما کمر اثر بوده‌اند و هم ایجاد محافل و جلسات خانگی قرآن است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.