پ

اعظم حسن‌پور، مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالزهرا شهرستان اردکان در گفتگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: این مؤسسه از سال ۱۳۸۷ با مجوز سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه اکثر قرآن‌آموزان مؤسسه بانوان هستند افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر قرآن‌آموز در دوره‌های مختلف با مؤسسه در ارتباط بوده‌اند و از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند.

حسن‌پور دوره‌های عمومی مؤسسه را شامل حفظ و روخوانی و مفاهیم برشمرد و گفت: دوره‌های تخصصی هم شامل دوره‌های تربیت معلم در رشته‌های مختلف، روانخوانی و تجوید و حفظ و مفاهیم، حفظ ۵ ساله است که معمولاً اکثر قرآن‌آموزان در رشته‌های عمومی شرکت می‌کنند و رشته‌های تخصصی کمتر هستند.

مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت نورالزهرا شهرستان اردکان برگزاری جلسات تفسیر موضوعی قرآن و همچنین برگزاری کلاس‌های تجوید تخصصی صوت و لحن را از دیگر اقدامات انجام شده مؤسسه ذکر کرد.

وی با بیان اینکه طرح‌ها و برنامه‌های سطح شهر باید به گونه‌ای باشد که محافظان و قاریان قرآن هم دیده شوند ادامه داد:  به عنوان مثال اگر یک ورزشکار در رشته تخصصی خودش رتبه‌ای کسب کند، با تقدیرهای زیادی همراه می‌شود این در حالی است که قاریان و حافظان قرآن هم باید مورد توجه بوده و در برنامه‌های مختلف تجلیل شوند یا زمینه‌های لازم برای دیده شدن آنها در اجتماع فراهم شود چراکه این عامل مهمی برای تشویق کردن نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.