پ

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیین اهدای تجهیزات به ۷۲ مسجد قرآنی استان خوزستان امروز ۱۵ مرداد با حضور نماینده ولی فقیه، در محل دارالقرآن استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سعید حردانیان، مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در این آیین، با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر انقلاب در زمینه تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی گفت: ایشان در بیانات خود در دیدار با قرآنیان بر این موضوع تأکید دارند که مسجد مرکز تلاوت و استماع قرآن باشد و جلسات آموزش قرآن، مسابقات و کرسی‌های تلاوت، هفتگی یا ماهانه در مساجد برقرار باشد.   

وی اظهار کرد: ما در اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان در جهت اجرای فرمایش رهبر انقلاب، مسابقات قرآن مساجد اهواز با نام «جنات» را برگزار کردیم که دو دوره آن برگزار شد. این مسابقات امسال در برخی شهرستان‌ها نیز برگزار شد و سعی می‌کنیم در دوره‌های بعدی آن را در سطح استان برگزار کنیم.

حردانیان افزود: کار دیگر در این راستا، تجهیز مساجد و تأمین امکانات به منظور برگزاری کرسی‌ها، کلاس‌ها و جلسات قرآن است.

مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه دولتی شدن کارهای قرآنی، حرکت اشتباهی بود که ناخواسته بعد از انقلاب شکل گرفت، تصریح کرد: نمونه این کارها جلسات خانگی قرآن است که بانی آنها مردم بودند. رهبر انقلاب تأکید دارند که این جلسات توسط مردم برگزار شود. به نظر می‌رسد اگر کارهای قرآنی به مساجد سپرده شود، گام مهمی در مردمی‌سازی فعالیت‌های قرآنی برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند این فعالیت‌ها را در مساجد رقم بزنند و ائمه جماعات بر این فعالیت‌ها نظارت داشته باشند. فعالیت در مسجد، ضمانت استمرار کار قرآنی است.

حردانیان، برپایی مراسم عزاداری ایام محرم را نمونه‌ای از کارهای مردمی بی‌نیاز از حمایت سازمان‌ها و ادارات دانست و افزود: نسبت به قرآن کریم نیز این ظرفیت وجود دارد. ما این فرصت را به مردم نداده‌ایم. برگزاری جلسات و محافل قرآنی را سخت کردیم، به طوری که بسیاری فکر می‌کنند برای برگزاری یک جلسه قرآن حتما نیاز به تبلیغ گسترده، دعوت قاری بین المللی، سیستم صوتی و … وجود دارد، در حالیکه حضرت رسول الله(ص) و ائمه خیلی ساده جلسه قرآن برگزار می‌کردند.

مدیر امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، اهدای تجهیزات به مساجد قرآنی را شروعی برای حرکت‌های قرآنی مردمی، عنوان کرد و ضمن قدردانی از مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: هر ساله تجهیزاتی به مساجد اهدا می‌شود، امسال ده درصد از این تجهیزات ویژه مساجد قرآنی در نظر گرفته شد. این بسته‌ها بین ۷۲ مسجد قرآنی استان توزیع می‌شود و تلاش ما بر این است که این کار استمرار داشته باشد.

وی گفت: مساجد به این نکته دقت داشته باشند که نمی‌خواهیم مساجد را مانند مؤسسات قرآنی به خودمان وابسته کنیم. خواهش ما این است که این کمک‌ها باشد یا نباشد، حرکت قرآنی خود را پرشورتر و پردامنه‌تر از قبل ادامه دهید، گرچه ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم، اما معطل این حمایت‌ها نباشید. کارهای قرآنی به دستور رهبر انقلاب باید ده‌ها و صدها برابر بیش از آنچه هست اجرا شود. مساجد ما باید هر ماه جلسه و کرسی تلاوت قرآن داشته باشند.

حردانیان در پایان گفت: تعداد مساجد قرآنی ما بیش از ۷۲ مسجد است، اما در این آیین به مناسبت ایام محرم، عدد ۷۲ به تعداد یاران حضرت اباعبدالله(ع) در نظر گرفته شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.