پ

حجت‌الاسلام حسن قانع، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از برگزاری مرحله استانی پنجمین جشنواره قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه این استان خبر داد و گفت: این مسابقات روز گذشته، ۲ دی‌ماه با مشارکت بانوان و آقایان برگزار شد.

وی افزود: در این دوره از این جشنواره قرآنی مرکز خدمات حوزهای علمیه فارس ۱۴۰ نفر از طلاب و خانواده‌های آنان در مرحله استانی شرکت کردند.

قانع تصریح کرد: پنجمین جشنواره قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور ویژه همسر و فرزندان طلاب آقا و طلاب خانم و فرزندان آنان با رویکرد مسابقه، آموزش و محفل از مرداد آغاز و ثبت نام بخش مسابقه‌ای جشنواره از ۱۵ شهریور تا پایان ۱۵ آبان از طریق سامانه سخا و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی انجام شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه پس از ثبت‌نام اولیه مرحله سطح سنجی در استان‌ها توسط این اداره‌کل اجرا شد، افزود: در این مرحله داوران با همکاری ۵ نفر داور آقا و بانو در تماس تلفنی با شرکت‌کنندگان در بخش شفاهی، توانمندی افراد را برای حضور در مرحله استانی بررسی کردند و از مجموع ۴۲۵ نفر تعداد ۱۴۰ نفر که نمرات ۸۰ تا ۱۰۰ (عالی) و ۶۰ تا ۸۰ (خوب) را کسب کردند، مجوز حضور در مرحله استانی را دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه مرحله سطح‌سنجی از اول تا ۱۹ آذر برگزار شد، تصریح کرد: مرحله استانی این جشنواره قرآنی به صورت ترکیبی حضوری و تلفنی روز‌ جمعه ۲ دی‌ماه انجام گرفت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی فارس بیان کرد: آزمون مرحله استانی در ۹ حوزه شامل شهرهای شیراز، استهبان، آباده طشک، جهرم، گراش، لامرد، خرم‌بید، فسا و داراب در محل ادارات تبلیغات اسلامی و با نظارت کارشناسان قرآنی توسط دو تیم داوری بانو و آريالا که در مرکز استان مستقر بودند، برگزار شد.

قانع در پایان بیان کرد: نتایج مسابقه جهت بررسی در کمیته مرکزی کشوری به سازمان دارالقرآن الکریم ارسال خواهد شد و پس از تائید کمیته، نتایج به اطلاع متسابقین رسانده خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.