پ

سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از مرحله سطح‌سنجی پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در استان خبر داد و گفت: این جشنواره از فردا، ۹ آذرماه در شیراز آغاز خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه جشنواره مذکور با همکاری مشترک اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در استان هم در بخش اجرا و هم در بخش اطلاع‌رسانی برگزار خواهد شد، افزود: به طور کلی این جشنواره در رشته‌های متعدد قرآن و عترت برگزار می‌شود که برخی از آن‌ها به صورت کتبی و برخی به صورت شفاهی اجرا می‌شوند.

موسوی یادآور شد: در استان فارس در این مرحله از جشنواره ۴۲۵ نفر از بانوان طلبه و فرزندان آن‌ها و همچنین همسران آقایان طلبه و فرزندان آن‌ها ثبت‌نام کرده‌اند که در رشته‌های مختلف به رقابت می‌پردازند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه مسابقات حفظ و قرائت با همکاری این سازمان در استان برگزار خواهد شد، گفت: مسابقات رشته حفظ شامل حفظ کل، ۱۰ جزء پیوسته، ۵ جزء پیوسته، حفظ یک جزء، ۱۵ سوره آخر و ۱۰ سوره آخر از فردا به صورت تلفنی در استان فارس آغاز خواهد شد تا روز دوشنبه، ۱۴ آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: مسابقه رشته ترتیل نیز در سه مقطع ترتیل اجزاء ۲۸ و ۲۹، ترتیل جزء ۲۹، ترتیل سوره فجر اجرا خواهد شد که در آن متسابقان کلیپی از تلاوت خود تهیه کرده و به شماره‌هایی که به آنان اعلام شده، ارسال می‌کنند.

موسوی آخرین مهلت ارسال این کلیپ‌ها را جمعه، ۱۱ آذرماه اعلام کرد و گفت: در این مسابقات ۷ داور در دو بخش بانوان و آقایان شامل زینب نصیری، زیبا زارع مؤیدی، سکینه علمی منفرد، صدیقه شب‌خیز، ثریا نجفی، امین امیری و سعید عزیزی برای سطح‌سنجی و داوری همکاری دارند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس اظهار کرد: برگزیدگان این مرحله به مرحله استانی که در روز پنج‌شنبه، ۲۴ آذرماه برگزار خواهد شد، راه پیدا می‌کنند و در نهایت برگزیدگان مرحله استانی هم به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.