پ

به گزارش تلاوت از استان سمنان، حجت الاسلام مهدی اشرف در نشست تقدیر از مقام و جایگاه معلم به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه با حضور معلمان و مربیان قرآنی آموزش و پرورش این شهرستان بیان کرد: متاسفانه امروز قرآن در جامعه و روش‌‌‌‌های تعلیمی ما چندان مورد توجه نیست و باید کلام الله را در این حوزه احیا کنیم.

وی افزود: وقتی به تاریخ معاصر نگاه می‌کنیم در قرن گذشته به خصوص دهه‌‌‌‌های ۲۰ و ۴۰ وقتی رضا شاه ملعون از ایران فراری و فرزندش جایگزین او شد تا کودتای ۲۸ مرداد، فضای کشور کمی باز شد زیرا هنوز پهلوی کاملاً تسلط بر کشور پیدا نکرده بود و لذا فضایی برای کار فرهنگی و به خصوص فعالان قرآنی پدید آمد و همین امر منشاء خیر و برکت برای آمادگی قلوب مردم در راستای شکل گیری انقلاب اسلامی شد.

امام جمعه سرخه ادامه داد: یکی از نکات و توجهات ویژه در خیزش‌‌‌‌های عظیم که در طول تاریخ اسلام شاهد آن هستیم توجه به قرآن است و جلسات تفسیر و رجوع به قرآن و احیای آن در مسیر این خیزش‌‌‌‌های بزرگ تاریخی به وضوح دیده می‌شود.
اشرف به جریانات انقلاب اسلامی ایران نیز اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی که در مکتب اهل بیت و اسلام راستین حرکت می‌کندباید به قرآن توجه بیشتری داشته باشیم زیرا ما در بین دیگر فرقه ها تنها گروهی هستیم که به قرآن دسترسی حقیقی داریم چون وجود مبارک ائمه معصوم تنها دسترسی کامل به قرآن مجید است و ما وقتی از دریچه اهل بیت به قرآن می‌نگریم مردم از معارف ناب آن سیراب خواهند شد در نتیجه رجوع به قرآن بسیار اهمیت دارد.
وی گفت: مجموعه آموزش و پرورش مبلغان، قاریان، فعالان فرهنگی و هرکسی که در امور دستی دارند باید به قرآن کریم توجه کرده و رجوع به آن را سرلوحه کار خود قرار دهد زیرا قرآن آنقدر حرف نگفته دارد اگر سالها پیرامون آن صحبت کرد باز هم فرصت نمی‌شود.
امام جمعه سرخه بیان کرد: در مقابل ما یکی از مسائل و شبهاتی که از سوی استکبار گران و دشمنان مطرح می‌شود این است که اگر ما در مسیر راستین قرآن و خدا به مشکلاتی برمی‌خوریم اشکال از راه ما است و نه نقص نیروها و عمل مسئولان ما و این امر بعضاً در بین افکار عمومی تاثیر گذاشته و ما را دچار نوعی خستگی و دلسردی می‌کند این در حالی که خداوند در قرآن و از قول پیامبر(ص) می‌فرمایند ما برای چه به این راه ادامه ندهیم و توکل به خدا نکنیم از معارف الهی حرف نزنیم؟
اشرف ادامه داد: زمانی که در راه امام زمان (عج) گام برمی داریم و حتی اگر با سختی ها و گرفتاری ها روبرو شویم چرا نباید راهمان را ادامه دهیم؟ در حالی که وقتی به گذشته خودمان نگاه می‌کنیم بسیاری از گردنه‌‌‌‌های صعب العبور و بن‌بست‌ها و تنگناها به برکت توسل به قرآن گشایش پیدا کرده است لذا باید فرهنگ قرآن را در جامعه ترویج دهیم.
وی افزود: آن چیزی که ما را از این مسیر عبور می‌دهد و به سعادت می‌رساند راه الهی است و ما باید این موضوع را بارها و بارها برای خودمان یادآور شویم و از مسیر قرآن بیرون نیایم لذا به معلمان مربیان و مجموعه آموزش و پرورش تاکید می‌کنیم که همواره رجوع به قرآن کریم و آموزش آن را مد نظر قرار دهند.
گفتنی است: در این مراسم از تعدادی از معلمان شهرستان سرخه تقدیر به عمل آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.