پ

حجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: جریان انسانی پیشرو محور فعالیت‌های حوزه و دانشگاه است و نسل تحول‌خواه امروز رسالت اصلی انقلاب را به دوش می‌کشد و رصد این جریان انسانی پیشرو به عهده شبکه عظیم تبلیغی بوده و با تشکیل جبهه فعالان فرهنگی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه تحول در زیست‌بوم فرهنگی را ابتدا باید در تولید و مصرف محصولات فرهنگی مبتنی بر آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی جست‌وجو کرد، ادامه داد: شناسایی افراد دغدغه‌مند و حمایت از مصرف کالاهای فرهنگی در دستور کار قرار دارد و باید ابتدا تعریف درستی از این موضوع داشته باشیم، نیاز مخاطبان را بشناسیم و متناسب با آن اقدام به تولید و عرضه کنیم.

این مسئول همچنین نبود مشاوره دینی را یکی از خلاءهای استان تا سال گذشته دانست و گفت: سال گذشته ۴۲ نفر از طلبه‌ها و فارغ‌التحصیلان حوزه با همکاری حوزه‌های علمیه در ۲۱ سرفصل در مباحث روان‌شناختی، خانواده و موارد مربوطه در دوره‌ها شرکت کردند و تحت آموزش قرار گرفتند و اکنون مرکز مشاوره دینی در دارالقرآن زنجان تأسیس شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: از بین افراد آموزش‌دیده، نیمی از آن‌ها توانایی ارائه مشاوره دینی را دارند که در پایگاه‌های اجتماعی تبلیغات اسلامی، دارالقرآن، بهزیستی و سایر مکان‌ها می‌توان از حضورشان استفاده کرد و فعالیت آن‌ها رصد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های استان مربوط به آسیب‌های اجتماعی ابراز کرد: در سال ۹۸ تعداد هفت پایگاه اجتماعی را در شهر زنجان با محوریت مسجد و استقرار روحانی تشکیل دادیم و مقرر شد که در سکونتگاه‌های غیررسمی، روحانی را مستقر کنیم و نمونه بارز آن را می‌توان در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان و حضور در کوی فلسطین مشاهده کرد.

احمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱ پایگاه اجتماعی در استان مستقر شده که در همه این پایگاه‌ها روحانی مستقر بوده و فعال‌تر از مساجد است، تصریح کرد: در کنار این، طرح «هر هیئت یک منطقه» را نیز به اجرا درآوردیم.

وی در پایان بیان کرد: در زنجان حدود هشت هیئت شاخص داریم که در حوزه آسیب‌های اجتماعی نقطه‌زنی می‌کنند که این کار باعث شده تا در کنار امام جماعت، از ظرفیت هیئات مذهبی نیز استفاده کنیم و معتقدیم با حضور امام جماعت در این مناطق، آسیب‌های اجتماعی مدیریت شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.