پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، بهرام مرادی رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری دوره های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم برای متعلمین قرآنی رده های مختلف سنی خانه قرآن مصطفی با مدیریت گلاله سعیدی در ناحیه منفصل شهری ننله و مسجد نبوت شهرستان سنندج خبر داد.

مرادی گفت: دوره روخوانی و روانخوانی اولین مرحله یادگیری قرآن کریم می باشد و در عین حال پیش نیاز آموزشی سطوح بالاتر محسوب می شود از این رو متقاضیان در بدو امر مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت تسلط بر روخوانی و روانخوانی در سطوح بالاتر مشغول به فعالیت می شوند.

وی گفت: هدف از برگزاری دوره روخوانی و روانخوانی در مراکز قرآنی، علاوه بر ایجاد بستر انس با قرآن کریم، فراهم نمودن مقدمات لازم جهت آموزشهای تخصصی در سطوح بالاتر بوده و در نهایت افرادی که در این دوره ها شرکت کرده اند، قادر خواهند بود علاوه بر آشنایی کامل با قواعد روخوانی و روانخوانی ، مهارت لازم را در خواندن صحیح و روان قرآن کریم نیز کسب کنند.

مرادی اظهار داشت: طول این دوره 24 جلسه (یک ترم) است که به صورت 4 جلسه در هفته در محل خانه قرآن المصطفی و مسجد نبوت سنندج برگزار می شود.

مرادی خاطر نشان کرد: در انتهای دوره از متعلمین و قرآن آموزان در دو بخش کتبی و شفاهی آزمون بعمل آمده  و افرادی که موفق به کسب 75درصد نمره آزمون گردند به آنها گواهینامه دوره روخوانی و روانخوانی اعطاء خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.