پ

  به گزارش پایگاه خبری نهضت، بهرام مرادی- مسئول اداره امور قرآنی اداره کل استان ‎کردستان- با اعلام این خبر گفت: دومین سال برگزاری دوره آموزشی یک روزه حفظ قرآن کریم در ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ و با شرکت ۵۰ نفر از حفاظ کل و بالای ۲۰ جزء برگزارشد که نسبت به سال گذشته با رشد ۴۰ درصدی مواجه بوده‌ایم، همچنین پس از پایان این دوره گواهینامه حفظ به شرکت کنندگان اعطاء شد.

مسئول دارالقرآن استان در خصوص دلایل برگزاری دوره آموزشی یک روزه حفظ عنوان کرد: با توجه به آئین نامه‌ای سال ۱۳۸۴ سازمان تبلیغات اسلامی، هر ساله در اسفند ماه از علاقه‌مندان شرکت در آزمون تخصصی حفظ (قرآن کریم) از طریق سایت تلاوت ثبت نام بعمل می‌آید و در اواخر اردیبهشت در سراسر کشور بصورت همزمان این آزمون  برگزار می‌گردد. از این رو سازمان دارالقرآن به منظور تقویت، تثبیت و فراگیری تکنیک‌های حفظ قران کریم، از اساتید برجسته استان‌ها دعوت به عمل آورد تا این عزیزان (حفاظ) را جهت آماده سازی و قبولی همراهی و هم یاری کنند.

مرادی در خصوص زمان برگزاری آزمون گفت: به لطف خدا امسال هفدهمین دوره آزمون سراسری (کتبی) حفظ تخصصی قرآن کریم در ۲۳ اردیبهشت برگزار شد و قبول شدگان در این آزمون از یکم تا بیستم شهریور در آزمون (شفاهی) که بصورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

وی در خصوص ارزش مدارک قبول شدگان در آزمون عنوان کرد:  شرکت کنندگان در سه مقطع ۱۰جزء، ۲۰جزء و کل قرآن کریم آزمون خواهند داد و در صورت کسب حد نصاب و نمره قبولی، گواهینامه معتبر مدرک حفظ تخصصی را دریافت خواهد کرد.

همچنین کسانی که حد نصاب برای مرحله سوم (معادل فوق لیسانس) را کسب نمایند می‌توانند در آزمون مربوطه که به صورت متمرکز از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار خواهد شد شرکت نمایند. زمان آزمون مرحله سوم نیز پس از اعلام نتایج آزمون مرحله دوم اعلام خواهد شد.

بهرام مرادی آماری در خصوص تعداد حافظان و میانگین سنی آن‌ها و خانه‌های قرآن و عترت استان ارائه کرده و گفت: خوشبختانه این استان همیشه در امور قرآنی پیشرو بوده و همین مسئله باعث شده بیش از  یک هزار مربی آقا و خانم در پانصد خانه قرآن و عترت آموزش و حفظ قرآن کریم را بر عهده داشته باشند، طبق آخرین سرشماری ۳۰۰ حافظ کل و ۲۰ جزء به بالا دراستان وجود دارند که میانگین سنی اکثر این حافظان بین ۱۱ تا ۴۰ سال است.

وی در ادامه افزود: در بین آن‌ها چند حافظ روشن دل وجود دارد که دو نفر آن‌ها دو خواهر دوقلوی روشندل متولد ۱۳۷۰ و حافظ کل قرآن هستند. همچنین شش مرکز تخصصی حفظ قرآن (دارالتحفیظ) در استان وجود دارد که تضمینی و در مدت یک سال و نیم علاقه‌مندان بالای ۱۰ سال را حافظ کل قرآن می‌کند.

مرادی افزود: گفتنی است که آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای انقلاب فرهنگی بوده و توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌گردد و به امضای رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.