پ

به گزارش تلاوت از گلستان، حجت‌الاسلام طالبی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی آزادشهر در دیدار با مربیان قرآنی خانه قرآنی مکتب الزهرا روستای قورچای گنبدکاووس گفت: ترویج قرآن و نیز برپایی نماز جماعت به عنوان مهمترین فرصت‌ها و اصول تربیتی در میان نوجوانان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آزادشهر پیروی از ثقلین راه نجات امت و قرار گرفتن در این مسير منجر به امت واحده خواهد شد، گفت: چالش‌های متعددی در زمینه فعالیت‌ها و مباحث قرآنی وجود دارد مهمترین آنها تربیت قرآنی کودکان و نوجوانان بوده که این خانه قرآن‌ها می‌توانند در این زمینه کوشا باشند. حجت‌الاسلام طالبی با تأکید بر محتواسازی در آموزش‌های قرآنی، گفت: اهمیت و فرهنگ‌سازی در جامعه باید از سنین پایین و همان دوران کودکی شروع شده و مربی قرآنی نیز باید به مسائل آموزشی و تربیتی واقف باشد؛ آموزش دادن به قرآن‌آموزان علاوه بر مهارت و دانش، لیاقت نیز می‌خواهد و در این زمینه توجه به نظر اساتید بزرگ می‌تواند زمینه مناسبی برای کسب تجربه و اندوخته از گفته‌های آنان باشد. رئیس اداره تبلیغات اسلامی آزادشهر به پویایی و فعالیت گسترده خانه قرآن در جهت تربیت و ترویج فرهنگ قرآنی تاکید کرد و گفت: خانه قرآن‌ها در کنار مؤسسات قرآنی نقش تعیین کننده‌ای در جهت تربیت قرآن آموزان دارند، لذا باید این فعالیت‌ها به روزتر و متناسب با نیازهای روز جامعه باشد.

وی به همچنین به مقوله مفاهیم و توجه و تدبر در قرآن اشاره کرد و گفت: مربیان قرآنی باید سعی کنند در کنار روخوانی و روانخوانی قرآن مفاهیم کاربردی و تدبر در قرآن را به صورت کلیدی و قصه‌گویی به کودکان آموزش دهند تا زمینه فراگیری قرآن در جامعه بیشتر شود. همچنین در پایان این مراسم با حضور رئيس اداره تبلیغات اسلامی آزادشهر از دانش آموختگان این خانه قرآنی تجلیل به عمل آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.