پ

محمد قدوسی‌زاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از گلستان گفت: آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در ۲ مرحله کتبی و شفاهی یکبار در سال برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه مرحله کتبی نوزدهمین آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت‌ماه جاری همزمان با سراسر کشور در این استان نیز برگزار می‌شود، اظهار کرد: ۲۶۰ حافظ از استان گلستان در آزمون تخصصی حافظان قرآن شرکت کرده‌اند.  قدوسی‌زاده با اشاره به اینکه ۱۴۷ نفر آقا و ۱۱۳ نفر از بانوان در این آزمون حضور دارند، ادامه داد: آزمون اعطای مدرک حفظ در گلستان در ۲ حوزه گرگان و گنبدکاووس برگزار می‌شود.

وی با بیان‌ اینکه آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم محدودیت سنی ندارد، تصریح کرد: آزمون و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم طبق مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم برگزار می‌شود. رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان گلستان ادامه داد: افرادی که در این آزمون نمره قبولی را کسب کنند و موفق به دریافت مدرک تخصصی شوند، علاوه بر مزایای شرکت در آزمون استخدامی و دریافت کمک هزینه تحصیلی از درجات علمی معادل با کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا نیز برخوردار می‌شوند.

قدوسی زاده با بیان اینکه مدرک تخصصی از درجه یک تا پنج به قبول شدگان اعطا می‌شود، گفت: مدرک دریافتی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور به افراد داده می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.