پ

به گزارش تلاوت، حجت الاسلام علی تقی زاده که صبح پنجشنبه ۱۳ بهمن ماه به منظور سخنرانی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت و دیدار با مجموعه‌های مردمی قرآنی به شهر مشهد مقدس سفر کرده است، با بزرگداشت ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی، قیام لله امام خمینی را احیای رجوع و بازگشت به قرآن دانست و افزود: محور حرکت حضرت امام آیه قُلْ إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‏ وَ فُرادى‏ بود. امام همه مردم را در سال 1323 با تمسک به این آیه به قیام برای خدا فراخواندند و آرمان خود را با تأسی به قرآن و آیه هُوَ الَّذي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ صدور انقلاب و برافراشته‌کردن پرچم لا اله الا الله بیان کردند.

قرآن راهبرد رسیدن به آرمان را درگیری با دشمن بشریت بیان کرده است و گره‌خوردگی مکتب حضرت امام به مبارزه نیز برگرفته از همین راهبرد قرآنی و کلیدواژه‌های قرآنی قتال و جهاد و آیات وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكُونَ الدِّينُ لِلَّه‏ است. تأکید حضرت امام بر حضور مردم در پیشرفت انقلاب نشان دهنده دیگر رکن اساسی نهضت امام بود که آن هم برگرفته از قرآن و آیه لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْكِتابَ وَ الْميزانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْط بود.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با مرجعیت قران در حل مسائل حاکمیت اسلامی در زمینه‌ّهای مختلف افزودند: قرائت و حفظ و تلاوت در بیانات مقام معظم رهبری بسیار سفارش شده است ولی به عنوان مقدمه‌ای برای انس و تدبر و آن نیز مقدمه تحقق قرآن کریم در جامعه اسلامی. با تأکیدات فراوان امامین انقلاب ولی هنوز متأسفانه در نظام‌سازی و نحوه اداره جامعه به طور کامل به قرآن رجوع نکرده‌ایم و همچنان از این اقیانوس بی‌کران، جز قطراتی بهره نبرده‌ایم. امروز و در گام دوم انقلاب باید نهضت رجوع به قرآن کریم در عرصه حکمرانی و نظام‌سازی را آغاز نمائیم.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم شرط تحقق این آرمان را قیام پیشروانی از مردم دانسته و طلاب و روحانیون را شایسته ترین قشر مردم به این قیام دانسته و گفت: همه ما باید برای رسیدن به مقام انصاراللهی و حلقه میانی برای ولی جامعه شدن تلاش کنیم. که فرمود: يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُونُوا أَنْصارَ اللَّهِ كَما قالَ عيسَى ابْنُ مَرْيَمَ لِلْحَوارِيِّينَ مَنْ أَنْصاري إِلَى اللَّهِ قالَ الْحَوارِيُّونَ نَحْنُ أَنْصارُ اللَّه‏. زمانی که انصارالله به میدان آیند و ولی الهی را کمک دهند آن وقت جامعه انتخاب می‌کند و فَآمَنَتْ طائِفَةٌ مِنْ بَني‏ إِسْرائيلَ وَ كَفَرَتْ طائِفَةٌ فَأَيَّدْنَا الَّذينَ آمَنُوا عَلى‏ عَدُوِّهِمْ فَأَصْبَحُوا ظاهِرين‏ سپس نصرت الهی می‌رسد و پیروزی نهایی و آرمان انقلاب محقق می‌شود. از این جهت طلاب و خانواده‌هایشان بسیار اهمیت پیدا می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.