پ

جمعی از استادان، فعالان و چهره‌های قرآنی کشور، اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اکرم(ص) و دیگر مقدسات را محکوم کردند. متن پیام‌ها به شرح زیر است؛

«حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌ابوالقاسم: تعرض به قرآن مانند تعرض به پیامبر اکرم‌(ص) دو روی یک سکه‌اند. پیام مشترک این دو اتفاق احساس خطر دنیای کفر از تجلی تمدن توحیدی توسط این دو گوهر است؛ و اهانت به امام راحل و مقام معظم رهبری نیز ریشه در همین احساس دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمیان: إنَّ هذَا الْقُرْآنَ یَهْدی لِلَّتی‏ هِیَ أَقْوَم‏ / اسراء ۹
از آنجا که این قرآن به بهترین راه نجات مشکلات و موانع هدایت می‌کند، جنود ابلیس از ابتدای بعثت رسول گرامی اسلام تمام هم خود را برای از بین بردن آن متمرکز کرده‌اند و همانطور که در این ۱۴۰۰ سال بی‌بهره مانده‌اند، سایر تلاش‌هایشان هم هَباءً مَنْثُورا خواهد بود.

محمد خواجوی: به خواست خداوند، قرآن عظیم و عزیز، نور خود را بر جهان هستی می‌گستراند هر چند کوردلان پارس نموده و نفرت‌پراکنی کنند. مادر این قرآن (حقایق را) گوناگون بیان کردیم تا متذکر شوند، ولی (کوردلان) جز بر نفرتشان نمی‌افزاید / اسراء۴۱
مه‌نشاند نور و سگ عوعو کند/ هرکسی بر خلقت خود می‌کند

مهدی قره‌شیخلو: قرآن نوری آشکاراست و هر روز نور آن فراگیرتر می‌شود. بدخواهان بدانند که نور قرآن خاموش‌شدنی نیست.

سیدمحسن موسوی‌بلده: به آتش کشیدن کتاب آسمانی مسلمانان، دقیقاً نشانه خشم ناشی از ضعف دشمن در عرصه مصاف جهانی فرهنگی است. الاسلام یعلوا و لا یعلی علیه. ما معلمان و قاریان قرآن این حرکت مذبوحانه را بشدت تقبیح و محکوم می‌کنیم و اطمینان داریم که مسلمانان جهان در سایه تمسک به حبل الهی قرآن، از شراره‌های خشم کور دشمنان در امان خواهند بود و شعله‌های این آتش به زودی دامن خودشان را فرا خواهد گرفت. چشم به آن روز داریم.

محمدحسین سعیدیان: یریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ / صف ۸
اهانت به مقدسات ادیان توحیدی به ویژه کتاب مقدس مسلمانان جهان، قرآن کریم که سراسر نور و هدایت وحکمت وبرکت است؛ در حکم محاربه با خداست. قاطعا آنرا محکوم نموده و امیدواریم به مکر وانتقام الهی درس عبرتی برای همه اهانت گران عالم باشد.
وَ اللَّهُ یَقُولُ الْحَقَّ وَ هُوَ یَهْدِی السَّبیل‏

احمد حاجی‌شریف: توهین به کتب آسمانی یک خیانت است. این اهانت‌ها هیچ اثری در رابطه با قرآن نخواهد داشت.

یرِیدُونَ أَنْ یُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَیَأْبَى اللَّهُ إِلَّا أَنْ یُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ/توبه٣٢

محمدرضا پورزرگری: قرآن کریم، کلام خدا و عصاره دعوت همه انبیاء و ادیان الهی است و توهین به قرآن، اهانت به همه ادیان و به همه انبیاء عظیم‌الشأن و همه موحدان جهان است، اگرچه دست‌های آلوده شیطان‌صفتان ون فس‌های ناپاک جنود جهل از روی درماندگی و دشمنی با خدا و اسلام و مسلمین، مقدس‌ترین کتاب آسمانی (قرآن کریم) را مورد هتک و بی‌حرمتی قرار داده‌‌اند، لکن چیزی از عظمت این کتاب شریف کاسته نخواهد شد و روز به روز بر فروغ و تجلی و تلؤلؤ انوار روحبخش آن افزوده، و دل‌های خسته از مکاتب دست‌ساز و جعلی روشن‌فکرمأبان و همه انسان‌های جویای حق و عدالت را بیدار خواهد نمود. اینجانب ضمن محکومیت این اقدام عامدانه و دشمنانه با آرزوی وحدت مسلمانان جهان امیدوارم برخورد لازم با مسببان این حرمت‌شکنی از سوی کشور‌های اسلامی و تمامی آزادی‌خواهان جهان صورت پذیرد.

محمدرضا صلح‌جو: اهانت به قرآن کریم، این کتاب نور و رحمت، و آخرین و کاملترین پیام آسمانی و منجی بشریت، نشانه‌ استیصالِ سیاه‌دلان و ورشکستگیِ مکاتب ضد بشری است. بی‌تردید این حرکت پلید و بزدلانه جز فروپاشی دشمنان کینه‌توز اسلام، و اقبال هر چه بیشتر انسان‌های پاک‌نهاد بدان، و عزت و شکوفایی مکتب حیات‌بخش اسلام در جهان دستاوردی نخواهد داشت.»

جمعی از چره‌های قرآنی کشور اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.