پ

حجت‌الاسلام عباس‌علی رستمی‌نیا، مدیر اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره اجرای طرح نورالثقلین در استان گفت: موضوع طرح نورالثقلین، توسعه جلسات خانگی قرآن است. نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین، یک نهضت مردمی است و قرار است خود مردم این جلسات را توسعه دهند، لذا قرارگاه ملی مردمی این طرح، پیگیر اجرای این برنامه است.

رستمی‌نیا افزود: این فعالیت از مدت‌ها پیش در سطح کشور آغاز شده و مقدمات آن همچون برگزاری دوره آموزشی و توجیهی برای مربیان طرح برگزار شده است.

مدیر اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی خوزستان ادامه داد: برای توسعه جلسات خانگی قرآن حلقه‌های میانی تعریف کردیم که شامل مؤسسات یا خانه‌های قرآنی، مساجد، حلقه‌های صالحین، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران است. این مجموعه‌ها هر کدام به عنوان یک مرکز در نظر گرفته شده‌اند که آمادگی خود را برای راه‌اندازی یک یا چند جلسه قرآنی در محله اعلام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته ۲۰ اسفند مدیران این مراکز به همراه مربیان جلسات در یک جلسه آموزشی حضور پیدا کردند. با شروع ماه مبارک رمضان، جلسات قرآنی ما همزمان با کشور، فعالیت خود را شروع کنند.

رستمی‌نیا با اشاره به نقش قرآن کریم در ایجاد مصونیت در مقابل آسیب‌‎های اجتماعی، گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند: «قرآن کتاب زندگی است. اگر آحاد بشر قواعد زندگی را با قرآن تطبیق بکنند، سعادت دنیا و آخرت نصیب آنها خواهد شد.» توسعه جلسات خانگی قرآن برای بهره‌گیری از این قواعد یک ضرورت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.