پ

به گزارش تلاوت از کردستان، حجت الاسلام ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان از برگزاری مراسم جشن ۲۰۰۰ نفری هفته وحدت با حضور مراکز قرآنی در شهرستان مریوان خبر داد.

در ابتدا حجت الاسلام ورهرام رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان در این مراسم ضمن تبریک هفته وحدت با بیان این خبر گفت: این جشن که با حضور 2000 نفر از مراکز قرآنی، عموم مردم، خانواده های شهدا، بسیجیان و کارکنان ادارات به میزبانی سپاه و تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در ادامه این مراسم سرهنگ قیصر امیدی فرمانده سپاه مریوان ضمن گرامیداشت ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ص) و هفته وحدت طی سخنانی خاطرنشان کرد: مردم کردستان و به خصوص مردم شهرستان مریوان در همه جشن‌ها به ویژه جشن میلاد با سعادت پیامبر اسلام که در چند روز پیش در یک جمعیت بالای ۳۰ هزار نفر برگزار شد میزان ارادت خود را به پیامبر اسلام و دین مبین اسلام ثابت نمودند و بنده به عنوان یک سرباز کوچک دستبوس این ملت شریف و همیشه در صحنه هستم.

وی یادآور شد، وحدت اهل تسنن و تشييع نقش اثرگذاری در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشت که باعث شد برنامه‌های دشمنان در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس که حدود ۴۰ کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم علیه این کشور نوپا بودند، ناکام بماند. سرهنگ امیدی گفت: همدلی و در کنار هم بودن شیعه و سنی در طول سالیان متمادی موجب شد که نقشه‌های دشمنان بر آب شود.

در ادامه مراسم ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه شهرستان مریوان نیز ضمن گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: یکی از نعمت‌های بزرگی که خداوند متعال به جهان داده است، فرستادن پیامبر(ص) بود که اگر خداوند پیامبر(ص) را نمی‌فرستاد انسان نمی‌دانست دین، اسلامیت، ناموس و کرامت یعنی چه؟ امام علی (ع) به امام حسن(ع) فرمود: تاریخ را زیاد مطالعه کن و بخوان، چون خواندن تاریخ مثل آن است که خودت در آنجا بوده باشی، من آنقدر تاریخ و سرگذشت پیامبران گذشته را خوانده‌ام حس میکنم که خودم در آنجا بوده‌ام.

وی بیان کرد: قبل از ظهور پیامبر(ص) جهان پر از خرافات، سردرگمی و جهالت بود. اگر پیامبر(ص) ظهور نمیکرد و قرآن نازل نمی‌شد حالا مثل دوران جاهلیت انسان ضعیفی بودیم و زنان خرید و فروش می‌شدند، ثروتمندان حق فقیران را غصب و می‌خوردند. این برکتی است که با آمدن پیامبر(ص) به ما انسانها عطا شد و ما را به وحدت دعوت نمود.

در پایان با دف نوازی و مولودی خوانی این مراسم معنوی به پایان رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.