پ

به گزارش تلاوت از لرستان، جشن پایان کتاب قرآن آموزان نونهال در مؤسسه فرهنگی قرآنی بیت الزهرا(س) شهرستان دلفان برگزار شد. عطاری کارشناس امور قرآنی شهرستان دلفان با اعلام این خبر افزود: جشن پایان کتاب برای قرآن آموزان ۳ تا ۶ سال در مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت الزهرا(س) دلفان به مدیریت زینب نورالهی طبق روال مؤسسات برای کودکان ۳ تا ۶ سال طی کمتر از ۲ ماه کتاب کار ۱ که همان حروف الفباست و ۸ تا ۱۰ ماه کتاب کار ۲ که همان تجوید و روانخوانی قرآن است را فرا می گیرند.

عطاری افزود: این جشن برای پایان کتاب‌های ۱ و ۲ و شروع روخوانی و حفظ قرآن توسط مؤسسه با همکاری خانواده های نونهالان و جهت تشویق و ایجاد انگیزه برای نونهالان جهت ادامه مسیر یادگیری و حفظ قرآن کریم برگزار شد. وی در ادامه به توضیحاتی در مورد مؤسسه بیت الزهرا پرداخت و افزود: مؤسسه قرآن و عترت بیت الزهرا(س) دلفان با مدیریت زینب نورالهی حافظ کل قرآن در اوایل سال ۹۸ تأسیس شده و از همان زمان حتی در ایام کرونا به طور مستمر فعالیت خود را ادامه داده است. وی ابراز داشت: رشته تخصصی مورد آموزش در مؤسسه، حفظ قرآن است که توسط خانم نورالهی انجام می‌شود.

وی گفت: در کلاسهای حفظ مباحث کلی از صوت و لحن، تجوید و معنی مطرح می‌شود ولی مبحث اصلی حفظ آیات است. عطاری افزود: از همان سال ۹۸ یکی از شاگردان خانم نورالهی برای دوره های تربیت معلم کودکان زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی آموزش دیده و الان بعنوان مربی کودکان در موسسه مشغول فعالیت می باشد.این مؤسسه به طور میانگین بین ۴۰ تا ۱۰۰ قرآن آموز بین ۳ تا ۶ سال دارد که اول حروف الفبا و بعد تجوید قرآنی را به زبان کودکانه یاد می گیرند و در صورت آمادگی شروع به حفظ می‌کنند.

قابل ذکر است، مؤسسه بیت الزهرا بالغ بر ۴۰ نفر حافظ کل، ۱۵ نفر حافظ ۲۰ جزء، ۱۰ نفر حافظ ۱۰ جزء، ۳۰ نفر حافظ ۳ جزء و حدود ۴۰ نفر حافظ یک جزء دارد که این قرآن آموزان، افراد ثابت مؤسسه هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.