پ

به گزارش تلاوت از کردستان، بهرام مرادی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری مراسم جشن میلاد حضرت زهرا (س) در کانون شهید مطهری شهرستان قروه با حضور مؤسسات قرآنی و کانون‌های فرهنگی و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان خبر داد.

مرادی گفت: در این مراسم، اعظم طالبی از اساتید حوزه علمیه قم، ضمن تبریک به مناسبت میلاد دخت نبی اکرم (ص)، در خصوص شأن نزول سوره مبارک کوثر (صد و هشتمین سوره قرآن کریم) که به وجود مقدس حضرت فاطمه (س) برمی‌گردد و نسل ائمه طهار (ع) از ایشان تداوم یافت، به ایراد سخن پرداخت.

طالبی به معرفی جایگاه و ارزش‌های حقیقی زنان و مادران از نگاه دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: در جامعه امروزی می‌بایست ارزش‌هایی برای بانوان در نظر گرفت که موجب رشد و اعتلای آنها باشد و نباید با برخی ارزش‌‌گذاری‌های به ظاهر صحیح اما در واقعیت اشتباه، موجب تنزل جایگاه آنان باشیم. طالبی عنوان کرد: جایگاه مادری، بسیار والا است و تمام حیات و رشد بشری را مدیون مادران هستیم.

وی همچنین بر ضرورت ادای احترام و تکریم والدین از سوی فرزندان تأکید و به یادآوری اهمیت و جایگاه والای پدر و مادر از منظر قرآن کریم و احادیث، پرداخت. گفتنی است: در پایان برنامه به فعالان قرآنی و فرهنگی هدایایی تقدیم شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.