پ

به گزارش تلاوت از کردستان، بهرام مرادی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان از برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت مقام مادر در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با حضور مدیران و مربیان مؤسسات و خانه های قرآن خبر داد.

مرادی گفت: در این مراسم، حجت الاسلام حاتمیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج ضمن خیر مقدم درباره مقام والای زن گفت: به تعبیر پیامبر اسلام، زن ریحانه است و در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به شأن و جایگاه واقعی بانوان توجه نشده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج اعلام کرد: در روزگاری که در غرب با نگاه جنسیتی به زن، زن را فاقد هر ارزشی کرده‌اند، قدر و قیمت بانوان مسلمان گوهری ناب است که فقط در سایه اسلام ناب محمدی قابل دسترسی است. وی بیان کرد: زن در اسلام و از نگاه اسلامی بی اعتبار نیست بلکه مقدس و قابل ستایش است. وی با بیان اینکه زنان نه تنها محدود و محصور نیستند بلکه وجاهتشان تحسین برانگیز و نجابتشان مثال زدنی است. حاتمیان با اشاره به اینکه الگوی تمام بانوان مسلمان وجود مطهر فاطمه زهرا(س) است، گفت: بی‌شک با تاسی از این اسوه بی بدیل نقش بانوان ارزشمند تر و جایگاه و شأن آنها رفیع تر خواهد بود.

مرادی افزود: در ادامه حجت‌الاسلام فرهنگیان نماینده ولی فقیه در دانشگاه کردستان درباره نقش مادر گفت: کانون حساس و اثرگذار خانواده فقط با مدیریت زنی که تمام هم وغمش رتق وفاق امور منزل، همدلی با همسر فرزندان، تربیت کودکان، امن و آرام نگه داشتن خانواده است، پایدار و برقرار می‌ماند، دلسوزی  که رسالتش تعالی خانواده وهدفش رشد و ارتقای فرزندان خود است.

فرهنگیان اضافه کرد: بار سخت خانه داری بر دوش مادرانی است که بدون مطالبه و با عشق و عرق به خانواده خود در تلاش و تکاپو هستند واین انرژی و تلاش دلسوزانه فقط در تملک مادری است که با عشق مادرانه امور را پیش می‌برد و چه بهتر که این بانوان خیرالنساء حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند که نمونه بی بدیل همسرداری وفرزند پروری بودند.

مرادی عنوان کرد: در ادامه مراسم از ده مادر، همسر و فرزند شهید و به تعدادی از بانوان که نامشان متبرک به القاب حضرت زهرا سلام الله علیها بود هدایایی تقدیم شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.