پ

به گزارش تلاوت از زنجان، حجت الاسلام اللهیاری رابط قرآنی شهرستان ماهنشان گفت: به مناسبت فرا رسیدن 27 ماه رجب و عید بزرگ مبعث، مراسم جشن عید مبعث در خانه قرآنی نرجس خاتون شهر دندی برگزار شد.

حجت‌الاسلام الهیاری به بیان خصوصیات حضرت محمد(ص) اشاره کرد و افزود: این مراسم با حضور قرآن آموزان و با هدف آشنایی کودکان با اهمیت این روز بزرگ برگزار شد. حضرت محمد(ص) اسوه‌ی خوبی، رافت و مهربانی‌هاست و بدون شک پیروی از سیره و روش اخلاقی پیامبر راهگشای بسیاری از مشکلات خواهد بود. پیامبر اکرم(ص) کانون عطوفت و مهربانی برای مؤمنان و مظهر صلابت و قاطعیت در برابر دشمنان بود و آن حضرت جامع تمام صفات نیک بودند به همین دلیل در قرآن کریم و روایات، القاب و صفات زیادی برای آن حضرت ذکر شده است. هدف از برگزاری این مراسمات حضور و آشنایی کودکان با مراسمات دینی و مذهبی است.

اللهیاری تاکید کرد: حضرت محمد مصطفی در روز (27 رجب) سال 40 عام الفیل، همزمان با سال 13 پیش از هجرت پیامبر اسلام، در غار حرا، توسط (جبرئیل) و از سوی خدا به پیامبری نایل آمد و مأمور شد که چندخداپرستی و بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.