پ

به گزارش تلاوت از زنجان، حجت الاسلام اللهیاری رابط قرآنی شهرستان ماهنشان گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه شعبان، مراسم جشن اعیاد شعبانیه در خانه قرآن یاسین روستای چایکند از توابع شهرستان ماهنشان برگزار شد.

حجت‌الاسلام الهیاری به بیان فضیلت های این ماه اشاره کرد و افزود: این مراسم با حضور قرآن آموزان و با هدف آشنایی کودکان با اهمیت این اعیاد بزرگ و با مدیریت صغری میرزایی مدیر خانه قرآن یاسین برگزار شد. ماه شعبان، هشتمین ماه قمری است که منسوب به پیامبر اکرم(ص) شناخته می‌شود. چراکه ایشان این ماه را روزه می‌گرفتند تا به این شکل ماه شعبان را به ماه رمضان وصل کنند. این ماه آداب خاصی دارد که طبق روایات معصومین رفتن به بهشت، بهره‌مندی از کرامت خدا در روز قیامت و گرفتن پاداش روزه از جمله فضایلی است که به این افراد می‌رسد.

اللهیاری تاکید کرد: از مهمترین برنامه های این جشن می توان به سخنرانی، مولودی خوانی و همچنین اجرای سرود دسته جمعی توسط قرآن آموزان اشاره کرد. نیمه این ماه نیز مزین به میلاد پر خیر و برکت صاحب الزمان(عج) می باشد و مؤسسات و خانه های قرآنی نیز جهت گرامیداشت این روز بزرگ برنامه های مختلفی تدارک دیده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.