پ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، حجت الاسلام علی تقی زاده در سفر خود به مشهد ظهر امروز پنجشنبه ۱۳ بهمن در دیدار با حجت الاسلام الهی‌زاده از علمای قرآنی کشور با اشاره به شکل‌گیری مردمی جریان تدبر در سالیان گذشته این جریان را مصداق آیه وَ مَثَلُهُمْ فِی الْإِنْجیلِ کَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ دانست و اضافه کرد: امروز باید این جریان جان تازه‌ای بگیرد تا بخش انتهایی آیه فَاسْتَوى‏ عَلى‏ سُوقِهِ یُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِیَغیظَ بِهِمُ الْکُفَّار محقق شود.

وی با اشاره به ایجاد این فهم در بین همه جامعه قرآنی کشور که باید به سمت فهم و تدبر در قرآن کریم برویم، تلاش‌های حجت الاسلام الهی‌زاده در این مسیر را بسیار راهبردی دانست و وی را شخصیت مورد قبول از جانب همه جریان‌های تدبری کشور ذکر کرد و خطاب به او گفت : مدیریت جریان تدبر که یک جریان علمی نیز هست نیازمند جلوداری یک عالم وارسته است که مورد قبول همه جریان‌های تدبری نیز باشد که این امر متعین در شماست.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم تربیت مربیان و مدرسان شبکه تدبر در قران را یکی از کار‌های اساسی دانست و از وی  برای ایجاد این شبکه درخواست همفکری و همکاری کردند.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام الهی زاده با تأکید بر اولویت مردمی‌سازی جریان قرآنی کشور گفت : دیوان سالاری در فضای قرآنی هیچ تحولی ایجاد نخواهد کرد و جریان تدبر با جریان مردمی پیش خواهد رفت. اگر حاکمیت هم در حمایت این جریان مردمی نیاید، کار پیش خواهد رفت و اگر بیاید تاج سری برای خودش می‌شود. امروز به هیچ وجه نگاه حاکمیتی از بالا به پایین جواب نمی‌دهد و باید جهادی و مردمی وارد میدان شد تا بتوان از نظام پشتیبانی کرد.

وی افزود: جایگاه سازمان دارالقرآن الکریم در درجه اول برای خود سازمان تبلیغات است. باید همه ظرفیت‌های ساختاری و انسانی و … سازمان تبلیغات در خدمت قرآن بیاید.

الهی زاده گفت : امروز سازمان دارالقرآن جدا افتاده است. محتوا را باید این سازمان تأمین کند. شما به جای شورای توسعه و سندنویسی و کار‌های این‌چنینی باید به حرکت‌های مردمی نگاه کنید و سازمان تبلیغات در هیئات و تشکل‌ها، مساجد، جلسات و مؤسسات قرآنی با این شبکه وسیع مردمی ارتباط دارد.

وی اضافه کرد: رویکرد این سازمان باید همین ظرفیت باشد. با این نگاه کل کشور در اختیار شما قرار خواهد گرفت. شما نباید مسیر شورای توسعه را بهتر و دقیق‌ تر و حرفه‌ای‌ تر بروید بلکه باید به مردم برگردید و از قاعده اجتماع شروع کنید.

وی ماه مبارک رمضان را ماه کار قرآنی دانست و شروع سال سازمان را ماه مبارک بیان و اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان می‌توانیم ۵۰۰ جلسه جدید قرآن دایر کنیم که در ادامه سال هم ۴۰۰ جلسه آن ادامه پیدا کند. این کار، آسان و بسیار پرثمر است.

حجت الاسلام الهی زاده افزود: مشکل ما درباره روزه نگاه فردی به آن است که اهل بیت تلاش کردند از راه‌های مختلف این نگاه فردی را از روزه بگیرند. اسلام فردی ، اسلام آمریکایی است و اسلام حقیقی، اسلام سیاسی اجتماعی است.

وی اضافه کرد: بسیار به تقویت بحث تدبر در دوره‌ جدید سازمان امیدوارم و از هر گونه کمکی دریغ نخواهم کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.