پ

محمد رمضانی فرد مدیر کل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص زمان آغاز ثبت نام هفدهمین دوره آزمون‌های طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: ثبت نام دوره هفدهم از اول اسفندماه آغاز و حداکثر تا بیست و پنجم اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

محمد رمضانی فرد مدیر کل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص زمان آغاز ثبت نام هفدهمین دوره آزمون‌های طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: ثبت نام دوره هفدهم از اول اسفندماه آغاز و حداکثر تا بیست و پنجم اسفند ماه ادامه خواهد داشت. وی در خصوص نحوه ثبت نام در این دوره بیان کرد: علاقمندان جهت ثبت نام لازم است با همراه داشتن اطلاعات شخصی خویش و همچنین فایل تصویر کارت ملی، شناسنامه و عکس ۴×۳ به بخش ثبت نام طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در سایت تلاوت به نشانی Telavat.ir مراجعه کرده و اطلاعات خویش را در سامانه ثبت نام وارد نمایند.

وی گفت: آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم بالاترین آزمون‌های حفظ در کشور است که توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود و شامل آزمون‌های بخش ۱۰ جز، ۲۰ جز و حفظ کل قرآن کریم و با درجات ۱ تا ۵ و هم‌ترازی با مدارک دیپلم تا دکترا می‌باشد. وی گفت: این مدارک با امضای وزیر ارشاد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به افراد برگزیده اعطا می‌گردد.

مدیر کل آموزش و سنجش حفظ سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه اظهار کرد: این آزمون برای کسانی که تا درجه ۳ یعنی حافظ کل قرآن کریم باشند در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود و حفاظ در صورت قبولی در بخش کتبی، در آزمون شفاهی شرکت کرده و مواردی همچون تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن و حسن حفظ آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رمضانی گفت: مرحله کتبی این آزمون در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ و مرحله شفاهی در اواخر مرداد ماه سال آینده و بر اساس جدول زمانبندی برگزاری طرح اعطای مدرک برگزار می‌گردد.

وی در خصوص ثبت نام گفت: از حافظان گرامی درخواست داریم ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنند و از زمانیکه سامانه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد ثبت نام را انجام دهند. وی ضمن تأکید بر مطالعه آئین نامه طرح ارزیابی گفت: لازم است حافظان گرامی آئین نامه را به دقت مطالعه نمایند تا در فرایند دوره با مشکل روبرو نشده و مطلع باشند که در چه مواردی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

گفتنی است که آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره ۵۷۳ شورای انقلاب فرهنگی بوده و توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.