پ

ابراهیم مقصودلو در گفت‌و‌گو با خبرنگاران از آغاز ثبت‌ نام هفدهمین دوره آزمون‌های طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن خبر داد و گفت: ثبت نام دوره هفدهم از یکم اسفندماه آغاز شده و حداکثر تا ۲۵ همین ماه ادامه دارد.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان در خصوص نحوه ثبت‌نام در این دوره افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با داشتن فایل تصویر کارت ملی، شناسنامه و عکس ۴×۳ به بخش ثبت‌نام طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در سایت تلاوت به نشانی Telavat.ir مراجعه کرده و اطلاعات خویش را در سامانه ثبت نام وارد کنند.

وی بیان کرد: آزمون‌های تخصصی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن‌ بالاترین آزمون‌ حفظ در کشور است که توسط سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود و شامل آزمون‌های بخش ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن‌ با درجات ۱ تا ۵ و همترازی با مدارک دیپلم تا دکتری است.

مقصودلو ادامه داد: این آزمون برای کسانی که تا درجه ۳ یعنی حافظ کل قرآن باشند در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود و حفاظ در صورت قبولی در بخش کتبی، در آزمون شفاهی شرکت کرده و مواردی همچون تجوید، وقف و ابتدا، صوت و لحن و حسن حفظ آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه این مدارک با امضای وزیر ارشاد و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به افراد برگزیده اعطا می‌شود، گفت: مرحله کتبی این آزمون در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ و مرحله شفاهی در اواخر مرداد ماه سال آینده و براساس جدول زمانبندی اجرای طرح اعطای مدرک برگزار خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.