پ

به گزارش جامعه ایده آل ؛قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در سی و پنجمین نشست روسای ادارات امور قرآنی کشور، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ با مدیران سازمان تبلیغات اسلامی بر اهمیت جایگاه تولید فکر و تربیت نیروی انسانی برای ایجاد تمدن اسلامی، گفت: جریان اندیشه قرآنی و کادرسازی انقلابی در سازمان دارالقرآن الکریم باید به‌صورت جدی دنبال شود.
وی گفت: تبلیغ و جهاد تبیین شأن مسلمانی است و وظیفه قشر خاصی نیست بلکه همه مؤمنین و اعضای جامعه قرانی باید این اقدام را جدی بگیرند.
حجت‌الاسلام روح‌لله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به راهبردهای رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی برای گذر از بحران‌ها و‌ مخاطرات، اظهار داشت: یکی از موضوعات کلیدی بیانیه جوان‌گرایی است که نیاز  امروز و فردای این‌کشور است.

تأیید رهبری نسبت به جدی گرفتن فعالیت‌ها در سازمان تبلیغات اسلامی

وی خطاب به رؤسای ادارات امور قرآنی کشور تصریح کرد: تقویت و تعمیق امور قرآنی نیازمند همت جدی مدیران و مسئولان قرآنی و فرهنگی است.
حجت‌الاسلام حریزاوی با اشاره به عملکرد موفق سازمان در سالیان اخیر در نگاه مقام معظم رهبری  گفت: در برخی دیدارها متولیان اصرار داشتند متن آن منتشر نشود. اما در دیدار سازمان تبلیغات اسلامی با رهبر عزیزمان علاقه داریم متن آن منتشر شود.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته فرمودند هر جا هستید آن‌را مرکز عالم بدانید و اکنون با تایید جدی گرفتن وظایف بارقه امیدی در دل جریان تبلیغی کشور ایجاد کرد.

دو مؤلفه اصلی برای تمدن‌سازی از منظر رهبر انقلاب

وی با اشاره به وظایفی که پس از دیدار با رهبر معظم انقلاب بر دوش همگان قرار گرفته است خواستار همکاری دولت برای رفع موانع شد.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند برای ایجاد تمدن دو چیز لازم است: یکی تولید فکر و دیگری تربیت انسان، خاطر نشان کرد: زحمات ما و شما اگر فاقد این دو‌جهت باشد، آثار ماندگاری نخواهد داشت. آثار تمدنی، زمانی مفید است که ماندگار باشد. یعنی تمدنی اثربخش است که چندین قرن بماند؛ به طوری که آثار آن از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.

علمای اسلام با فعالیت تمدنی اسلام را زنده نگه داشته‌اند

وی با اشاره به اینکه علمای اسلام کار تمدنی کردند که اسلام زنده مانده است، گفت: مدیریت تمدنی از سوی ائمه اطهار علیهم السلام صورت گرفته تا اسلام و قرآن به دست ما رسیده است. رهبر معظم انقلاب توقع دارند در بازار پررونق فکری حضور مؤثر داشته باشیم و باید بکوشیم که از قرآن‌ تولید فکر کنیم.

تربیت نیروی انسانی را برای تمدن‌سازی جدی بگیرید

حجت‌الاسلام حریزاوی با اشاره به اینکه اندیشه قرآنی نقطه مقابل اندیشه غربی است، تصریح کرد: در مکاتب غربی وهم و شک جایگاه معتبری دارند. و شک‌ مقدس زمانی حاصل می‌شود که از آن عبور کرده و به عقل برسیم.
محور بعدی مورد اشاره رهبر معظم انقلاب تربیت انسان است و جریان قرآنی همانطور که تا کنون در حوزه تربیت و تعالی موفق بوده، همواره رسالت تربیت نیروی انسانی را در دستور کار قرار خواهد داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.