پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام یداللهی نماینده تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای اظهار داشت: بسط و گسترش فعالیت‌های قرآنی از جمله اهداف و برنامه‌های مورد توجه تبلیغات اسلامی است.

وی افزود: در همین راستا افزایش تعداد خانه‌های قرآنی و موسسات قرآنی هدفمند و دارای برنامه در شهرستان جغتای پیگیری و اجرا می‌شود. یداللهی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در رشته های مختلف حفظ و قرائت و…. برپایی این مسابقات را گامی موثر در راستای ایجاد رقابت قرآنی بین قرآن آموزان قلمداد کرد. وی همچنین به گزیده ایی از فعالیت های خانه قرآنی روستای دستوران شهرستان جغتای اشاره کرد.

یداللهی برگزاری دعای ندبه در خانه قرآنی به همراه صرف صبحانه و برپایی کلاس حفظ بزرگسالان روز جمعه بعد از دعای ندبه را از جمله برنامه‌های این خانه قرآن عنوان کرد. وی کلاس حفظ نونهالان و نوجوانان روز های پنج شنبه و جمعه و اجرای دوره های قرآن خانگی هفته ای یک جلسه (که برادران شب پنج شنبه وخواهران دوشنبه بعداز ظهر ساعت ۲) به همراه تفسیر قرآن را از دیگر برنامه‌های اجرایی این خانه قرآن برشمرد.

یداللهی خاطرنشان کرد: گروه ختم قرآن در این مرکز فعال است که ماهی یک ختم جهت هدیه به اموات، شهدا و امام زمان(عج) را در برنامه دارد. به گفته وی، کلاس برای بی سوادهای قرآنی روستا نیز هفته ای یک جلسه برپا می‌شود.

یداللهی اضافه کرد: ختم قرآن برای میت انجام می‌شود و هزینه ای که صاحبان عزا پرداخت می‌کنند نیز بین نیاز مندان روستا تقسیم میشود. وی در پایان سخنانش گفت: انجام و برگزاری جشن های اعیاد و ولادت و همچنین مراسم سوگواری شهادت ائمه اطهار علیهم السلام نیز از برنامه های ثابت خانه‌های قرآنی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.