پ

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، جاسم شمیری با اشاره به برگزاری دوره تربیت مدرس حفظ و تجوید قرآن در استان در روز‌های آینده گفت: با توجه به نیاز استان به تقویت استادان تربیت معلم تجوید و حفظ قرآن، طبق سهمیه‌ای که سازمان دارالقرآن کشور به استان اعلام کرده است این دوره ۱۶ تا ۱۸ اسفندماه جاری در اهواز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین به دنبال برگزاری دوره تربیت مدرس انس با قرآن کودکان هستیم، افزود: تلاش دارالقرآن این است که نیاز استان خوزستان به استادان دوره‌های تربیت معلم قرآن در رشته‌های مختلف رفع شود و تمام شهرستان‌های استان از این جهت به خودکفایی برسند، چراکه افراد زیادی در استان متقاضی شرکت در این دوره‌ها هستند.

شمیری بیان کرد: اولین دوره‌ تربیت مدرس حفظ و تجوید قرآن در استان به میزبانی اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان برگزار خواهد شد. با اعلام فراخوان این دوره، ۱۵۰ نفر نام‌نویسی کردند که پس از آزمون ورودی، حدود ۸۰ نفر (۵۰ نفر متقاضی دوره تجوید و ۳۰ نفر متقاضی دوره حفظ) برای شرکت در این دوره تخصصی انتخاب شدند. در پایان این دوره، آزمون‌هایی برگزار می‌شود و پذیرفته‌شدگان مدرک کشوری دریافت خواهند کرد.

کارشناس قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد: افرادی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، چهره‌های شاخص حفظ و قرائت قرآن در استان هستند که با گذراندن این دوره، مجوز تدریس دریافت می‌کنند و دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان از ظرفیت آن‌ها در برگزاری دوره‌های تربیت مربی استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه محمدمهدی بحرالعلوم، از استادان حفظ قرآن و مهدی قره‌شیخ‌لو، از استادان تجوید و قرائت قرآن، تدریس این دوره تخصصی را بر عهده دارند، گفت: این دوره‌ها با همکاری مؤسسه قرآنی بیت‌الزهرا (س) اهواز برگزار می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.