پ

جواد ملازاده، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به تشکیل کمیته فنی حفظ قرآن در استان، اظهار کرد: این کمیته در سطح کشور و استان در راستای منویات مقام معظم رهبری و اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم تشکیل شده است.

وی توسعه حفظ عمومی قرآن در کشور به‌صورت هدفمند، کارآمد، استاندارد، اعتباربخشی به مدارک حفظ در سطوح مختلف، لزوم نظارت و کنترل کمی و کیفی به روند ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم در سطح عمومی را از اهداف تشکیل کمیته فنی حفظ قرآن کریم برشمرد و گفت: این کمیته به دنبال هم‌افزایی با ظرفیت‌های فرهنگی در راستای توسعه حفظ عمومی قرآن کریم است.

ملازاده، دستیابی به بانک اطلاعاتی مورد وثوق از حافظان قرآن کریم در سطح استان را از اهداف دیگر تشکیل کمیته فنی حفظ قرآن کریم برشمرد و گفت: مقرر شد جلسات کمیته فنی حفظ قرآن به صورت مستمر، هر دو هفته یک‌بار تشکیل شود تا بیش از پیش در این زمینه شاهد موفقیت‌های چشم‌گیر باشیم.

این مسئول تصریح کرد: احتمالاً این کمیته در آینده به یک ستاد تبدیل شده و در راستای حل بخشی از مشکلات و نیازهای جوانان قرآنی، کارهای حمایتی و خدماتی به جامعه قرآنی استان ارائه دهد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی البرز در پایان گفت: با تشکیل این کمیته، اداره امور قرآنی این اداره‌کل مجاز خواهد بود سالیانه طی چهار مرحله با نظارت اعضای کمیته فنی و همکاری مراکز مجاز، آزمون‌های حفظ را از یک جزء تا حفظ کل قرآن کریم در ۱۰مقطع برگزار و به قبول‌شدگان مدرک استانی حفظ آزمون عمومی اعطا کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.