پ

حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌نژاد در دیدار با فرماندار شهرستان آبیک اظهار کرد: برای اجرای طرح امام محله سه منطقه محروم شهرک بعثت، مهدیه و شهرک فردوس شهر آبیک پیش‌بینی شده که روحانیون مجرب، مدیر و کاردان در این محلات مستقر می‌شوند.

وی افزود: امام محله‌ها باید با عوامل نیروی انتظامی و دادگستری شهرستان آبیک ارتباط برقرار کنند تا آسیب‌ها و مشکلات محلات مذکور را احصا و شناسایی کرده و پس از استخراج آمار و اطلاعات، راهکارها را طراحی و عملیاتی کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک ادامه داد: یکی از راه حل‌ها برای رفع آسیب‌ها و مشکلات مناطق محروم و آسیب‌پذیر اجرای طرح امام محله است گرچه اجرایی و عملیاتی کردن برنامه‌های این طرح زمان‌بر است اما باید تلاش کنیم تا مشکلات را ریشه‌ای شناسایی و رفع نمائیم.

فاطمی‌نژاد اضافه کرد: در اغتشاشات سال ۹۶، ۵۳ نقطه حادثه‌خیز در کشور شناسایی شده بود که با اجرای طرح امام محله در سال ۹۸، در ۵۱ نقطه هیچ اتفاقی رخ نداد و در ۲ نقطه هم با تلاش امام محله‌ها تحرکات خاصی صورت نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح امام محله خیران و مردم پای کار آمده، امنیت بهتری برقرار می‌شود و در حوزه فرهنگی و خدمت رسانی اقدامات مؤثری اجرایی و گام‌های ارزنده‌ای برداشته می‌شود.

این مسئول اذعان کرد: در حوزه فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک، برای هر فازی یک طراحی در نظر گرفته‌ایم یعنی برای هیأت‌ها، خانه‌ها و مؤسسات قرآنی و … یک طراحی مجزا در نظر داریم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک افزود: در زمینه کادرسازی و تربیت نیروهای متخصص ورود یافته‌ایم که خروجی کار تربیت چندین نیروی جهادی، کاری، انقلابی، مدیر و مدبر خواهد بود و تا ۱۵ سال آینده شهرستان آبیک از این نیروها تأمین می‌شود.

فاطمی‌نژاد به برگزاری نشست‌های فرهنگی ویژه به طور مستمر تاکید کرد و افزود: در شهرستان آبیک ۸۷ مسجد داریم اما به تعداد مساجد روحانی نداریم.

روحانیون باید خود را در بالاترین سطح آگاهی و بروز بودن اطلاعات نگه دارند
شهرام احمدپور در این دیدار بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ارگان‌ها و نهادهایی در اوایل انقلاب شکل گرفت که ضروری و نیاز انقلاب بودند و رسالت آنها اشاعه فرهنگ انقلاب و صدور انقلاب و دیدگاه‌های امام راحل به نحوی شایسته بود.

وی با اشاره به بالا بودن سطح تعقل مردم و تاکید بر پرهیز از تکرار مکرر موضوعات بدون بهره از خلاقیت در بیان آنها افزود: روحانیون باید در موضوعات دینی و مذهبی بروز ترین اطلاعات را در اختیار نسل نوجوان و جوان قرار دهند و همواره اطلاعات خود را به روز نگه دارند تا بتوانند یک منبع کامل و آگاه و یک تکیه گاه برای جوانان باشند.

این مسئول اذعان کرد: تربیت نیروی انسانی موفق برای مدیریت مطلوب در حوزه‌های مختلف لازم است تا به این وسیله کارکرد و عملکرد مطلوب‌تری داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.