پ

جلسه هم اندیشی ارتقاء جایگاه علمی و عملی تشکل های قرآنی استان با حضور زهرا کسرائی رئیس هیئت اندیشه ورز بانوان، حسین اسلامی مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکلهای قرآنی و سید حمید موسوی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی فارس روز یکشنبه 23 آبان ماه از ساعت 10 صبح در محل اداره امور قرآنی برگزار شد.

موسوی هدف از تشکیل این جلسه را بررسی راهکارهای ارتقاء جایگاه تشکل های قرآنی و  حمایت معنوی هیئت اندیشه ورز از اتحادیه مؤسسات و تشکلهای قرآنی استان عنوان کرد.

همچنین اسلامی مدیر عامل مؤسسات و تشکلهای قرآنی در این جلسه بیان کرد: تشکلهای قرآنی با مشکلاتی از قبیل کمبود بودجه که البته طی سالهای اخیر شدت گرفته، عدم حضور اساتید و متخصصین قرآنی در رأس مدیریت تشکل های قرآنی و همچنین به روز نبودن کادر اجرائی و عدم اجرای  دوره های آموزشی مدیریتی طی دوسال گذشته مواجه است.

در ادامه کسرائی گزارشی از فعالیتهای هیئت اندیشه ورز بیان کرد و گفت: هیئت اندیشه ورز جلسات متعددی پیرامون آسیبهای موجود در حوزهای قرآنی خواهران برگزار کرده و راهکارهای مفیدی ارائه شد که به دنبال عملیاتی کردن آنها هستیم. رئیس هیئت اندیشه ورز بیان داشت اعضای این هیئت از هیچ تلاشی جهت رشد فعالیتهای قرآنی تشکل های مردم نهاد فروگذار نخواهند بود.

ردیس اداره امور قرآنی ضمن جمع بندی مباحث مطرح شده گفت: کاملا مشهود است تشکلهای قرآنی که از حضور اساتید و معلمان متخصص و مجرب استفاده می کنند با همه مشکلات اقتصادی موجود روز به روز فعالیتشان گسترده تر می شود از این رو می توان یکی از مهم ترین علت رکود فعالیت برخی تشکلهای قرآنی را عدم استفاده از معلمان و مربیان ورزیده دانست.

وی افزود: این نشست صمیمی چند مصوبه داشت که یکی از مهمترین آنها ایجاد بانک اطلاعات اساتید و معلمان قرآن استان توسط کمیته اساتید و معلمان هیئت اندیشه ورز و برگزاری نشست با ایشان جهت حضور مداوم و جهادی و اجرای فعالیتهای موثرتر در تشکلهای قرآنی مردمی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.