پ

حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی، در حاشیه برگزاری هشتمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) محلات، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، برگزاری این جشنواره را ابتکاری شایسته از سوی اهالی محلات و نشان از دغدغه‌مندی مسئولان و فعالان قرآنی این شهرستان دانست.

وی با بیان اینکه حضور مسئولان استان و شهرستان در آیین اختتامیه نشان از هم‌افزایی و تعامل مطلوب بین‌دستگاهی دارد، اظهار کرد: این رویداد قرآنی با هدف تشویق کودکان و نوجوانان قرآنی و ترغیب آنان به ادامه مسیر برگزار شده و امید است با حضور گسترده جامعه هدف برنامه و طرح‌های قرآنی که پیش‌بینی و طراحی می‌شوند با برنامه بهتر پیش روند.

حریزاوی اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های قرآنی کمک می‌کند تا طیف گسترده‌تری از کودکان، نوجوانان و جوانان شهرستانی در فعالیت‌های قرآنی حضور فعال داشته باشند و دایره رقابت و انگیزه‌بخشی را گسترش می‌دهد و از این حیث این رویدادها از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. ما در کنار برنامه‌های ملی و بین‌المللی باید به برگزاری برنامه‌ها در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها اهتمام داشته باشیم.

این مقام مسئول به نقش پررنگ خانواده، مدارس، مساجد و مؤسسات در توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره و تصریح کرد: بدون تردید حضور مسئولان در این جشنواره‌ها زمینه تقویت و انگیزه‌بخشی بین قرآن‌آموزان را فراهم می‌کند. امید است بتوان با برگزاری جشنواره‌های مختلف گامی بلند در اشاعه مبانی دینی و الهی برداریم.

حریزاوی الگوسازی را روی دیگر جشنواره‌ها و رویدادهای قرآنی دانست و ادامه داد: ترکیبی از اجتماع مدیریت فرهنگی، اجتماعی، خیرین، جامعه قرآنی، مربیان و معلمان قابل تحسین است و باعث شده تا برگزاری چنین محفل قرآنی باشکوهی شکل گیرد. اگر بتوان این الگو را معرفی و در نقاط مختلف کشور بازتولید کرد بدون شک خیزش و جریان قرآنی که انتظار مقام معظم رهبری و نیاز امروز جامعه ما است فراگیر خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.