پ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، حجت‌الاسلام حمیدرضا لیموئی با اشاره به برگزاری این دوره گفت: نگاه ما در این دوره‌ها آن است که در کنار آموزش‌های تخصصی حفظ و روخوانی قرآن کریم، به موضوع تربیت مدیر نیز توجه داشته باشیم تا این افراد بتوانند مساجد را از این لحاظ تقویت کنند.

وی با اشاره به اینکه این دوره‌های آموزشی به صورت سالانه برگزار خواهد شد، اضافه کرد: مدارک این ۱۶۰ نفر به امضای مسئولان سازمان بسیج و سازمان دارالقرآن الکریم اعطا خواهد شد. اعطای مدارک نیز منوط به این شده است که هر کدام از این افراد یک دوره ۱۰ نفره تربیت مربی در شهرستان‌ها برگزار کنند، یعنی زمانی مدرک صادر می‌شود که آن دوره تربیت مربی اجرا شده باشد. این موضوع باعث تشکیل یک شبکه دو هزار نفری از سوی همین تعداد در مساجد خواهد شد.

مدیر دارالقرآن بسیج افزود: طبق سند اعتلای بسیج که سال ۱۴۰۰ به امضای مقام معظم رهبری رسید این سازمان مکلف شده است تا پنج سال آینده یعنی از ۱۴۰۱، پانزده هزار مربی قرآن کریم تربیت کند. امسال و در اولین دوره حدود ۲ هزار مربی تربیت خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ماه مبارک رمضان سال گذشته، بر این نکته که مساجد را باید پایگاه قرآن قرار داد، تأکید ویژه‌ای کردند. برای اینکه بتوان مساجد را تبدیل به پایگاه قرآنی و جوانان و نوجوانان را برای یادگیری قرآن جذب کرد، به نیروی متخصص و مربی که مدیر توانمند قرآنی هم باشد، نیاز بود. در همین راستا دارالقرآن بسیج کشور در جهت پیگیری این امر رهبر انقلاب اقدام به برگزاری نخستین دورۀ تربی مدرس قرآن کریم کرد.

این مجموعه فراخوانی را برای جذب مربیان حفظ و روخوانی قرآن کریم که حداقل پنج سال سابقه فعالیت را در این حوزه داشته باشند، منتشر کرد که در این فراخوان حدود ۴۰۰ نفر اعلام آمادگی کردند. حدود ۶ ماه قبل ، از این ۴۰۰ نفر دعوت شد تا در یک دوره آموزشی مجازی حضور یابند. این دوره بیش از دو ماه به طول کشید و در انتهای آن شرکت‌کنندگان در مصاحبه و آزمون‌های پایانی حضور پیدا کردند. این آزمون‌ها به صورت مجازی برگزار شد و در نهایت افرادی که توان مدرسی قرآن را داشتند، انتخاب شدند.

از بین ۴۰۰ نفر دعوت شده به دوره‌های مجازی حدود ۱۶۰ نفر برای دوره حضوری انتخاب شدند. این افراد پس از پایان دوره، به عنوان مربی قرآن به آموزش در دو رشته روخوانی و حفظ قرآن کریم در شهرستان‌ها اقدام خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.