پ

به گزارش اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل، نهضت حورزاده در گفتگو با خبرنگار قرآنی این اداره، به اجرای «طرح قرآنی قدس» ویژه دانش آموزان مدارس سما اشاره کرد و گفت: ییکی از اهداف اساسی سازمان سما، ایجاد زمینه انس با قرآن و تقویت انگیزه و علاقه به یادگیری قرآن در فراگیران تحت پوشش خود می باشد.

وی افزود: مدارس سما در شهر اردبیل با یاری خداوند متعال و ارائه برنامه ای جامع تحت عنوان طرح قدس (قرآن در سما)، در این راستا گام های موثری برداشته است. این طرح در سه سطح دانش آموزان، دانشجویان و کارکنان سما اجرا شده و با توجه به استقبال فراگیران، استمرار و تداوم آن جزء اهداف این معاونت است.

وی گفت: در این مراسمی که با هدف تجلیل از برترین های طرح قرآنی قدس در سالن اجتماعات مدرسه سما برگزار شد،  رئیس دانشگاه آزاده اسلامی اردبیل با ابراز خرسندی از توسعه فعالیت های قرآنی در مدارس، بر ضرورت بهره مندی از ابزار نوین آموزشی تاکید کرد.

مطالبه گری عدالت محور، ضرورت آموزشی در مدارس است

فرشید سلیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل بر ضرورت ارتقای بینش و بصیرت دانش آموزان تاکید کرد و گفت: مطالبه گری عدالت محور، ضرورت آموزشی در مدارس است. وی افزود: آموختن بعضی از دانش ها از واجبات است و یکی از دانش ها خودشناسی است خودشناسی مقدم بر همه ی دانش ها و معرفت های دیگر است چرا که برترین دانش ها خودشناسی است

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل، آموزش وپرورش را خط مقابله با تهاجم فرهنگی در جامعه دانست و تاکید کرد: امروز یکی از ابزارهای فرهنگی برای بی ارزش کردن باور های ارزشی و اعتقادی دینی ما در جوانان فضای مجازی است و فضای مجازی اگر درست مدیریت شود، تبدیل به فرصت می شود. وی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید در برنامه های توسعه محور بیش از دیگران کمک کند، افزود: نیازمند تولید فکر در عرصه های مهم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی توسط آموزش و پرورش هستیم.

در این مراسم از برترین های علمی، فرهنگی و قرآنی و نیز منتخبین طرح قرآنی قدس ویژه دانش آموزان تجلیل و با اهدای لوح سپاس و هدایایی از امیرهادی بایرامی روشندل قرآنی کشور و موسی الرضا میری حافظ قرآن تقدیر شد.

گفتنی است، «طرح قرآنی قدس» با همکاری مدارس سما و اتحادیه مؤسسات قرآنی استان اردبیل ویژه دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه دور اول و دوم مدارس سما دخترانه و پسرانه برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.