پ

به گزارش تلاوت بوشهر، در پی اهانت کشور سوئد و سوزاندن قرآن کریم، امامان جمعه اهل تسنن استان بوشهر در محکومیت اهانت به این کتاب مقدس مسلمانان عالم، در بیانیه هایی جداگانه این اقدام شنیع و غیراخلاقی و خلاف عرف و شرع را که باعث جریحه دار شدن قلوب مسلمین عالم شده را به شرح زیر محکوم کردند. در بخشی از بیانیه آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تبارک و تعالی اعوذ بالله من الشیطان الرجیم انا نحن نزلنا الذكر و انا له لحافظون

ضمن محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، از مقامات و مسوولین عزیز کشورمان خواهانیم که از تمام راه ها و ابزارها ، جهت محکومیت و عدم تکرار چنین گستاخی نسبت به مقدسات مسلمانان علی الخصوص به قرآن کریم، استفاده کند. امام حسین(ع) الگوی شجاعت و ایثار هستند و به همه مسلمانان درس آزادگی از بند نفس و دنیا با تجملاتش را عملا یاد دادند، ان شاءالله خداوندبزرگ تمام مسلمانان را از پیروان و اتباع واقعی ایشان قرار دهد آمين جابر ذعاب امام جمعه اهل سنت جزیره جنوبی بخش ریگ شهرستان گناوه

همچنین در ادامه آمده است: بسم رب الشهداء والصديقين (و لا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل أحياء عند ربهم يرزقون) آل عمران/١٦٩ ■ اینک که جهان کفر وشرک روز به روزچهره ی واقعی خود رانمایان میسازد مسلمانان را بیش از گذشته به بزرگان دین و ایمان و مردان جهاد و شهادت نزدیکتر میسازد. غرب با تمام وسایل ممکن و به نام آزادی بیان که آن مکر شیطانی است بمانند نیاکان و گذشتگان خودشان تلاش دارند تا که صدای اسلام عالمگیر نشود ولی بحمدالله عالمان و اندیشمندان حوزه دینی هوشیار و بیدارند و مسلمانان را با نور ایمان و تعالیم دینی مسلح می گردانند.

ماه محرم الحرام و واقعه اندوهگین کربلا و شهادت سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین و اهل بیت مطهر ایشان علیهم الاف التحیه و السلام و همچنین یاران پاکش که نماد آزادی وآزادگی اند. امام حسین علیه السلام و اهل بیت مطهر ایشان به جهان نشان دادند که ملتهای اسلامی تا ابدالدهر در مقابل ظلم خاموش نخواهند نشست. ملت های کفر با اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و اسلام ناب محمدی دین را محاصره نخواهند کرد بلکه میخی است دگر بر نعش مرده و بی جان خود می کوبند.

ضمن تعزیت و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت بزرگ مرد آزادگان جهان اسوه جهاد و مقاومت حضرت امام حسین(ع) واهل بیت و یارانش اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم از طرف کشور سوئد را شدیدا محکوم می دارد.

امام جمعه شهر نخل تقی و مشاور فرماندار عسلویه.

 

در ادامه این بیانیه که توسط شیخ حمزه کردی، امام جمعه اهل سنت جزیره شمالی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم. در ماه محرم الحرام قرار داریم اولین ماه از سال هجری قمری ماهی که یادآور یکی از تلخ‌ترین حوادث تاریخ اسلام است و آن هم به شهادت رسیدن سیدنا امام حسین علیه السلام و تعدادی از یاران و جانثاران و اهل بیت رسول الله صلی الله علیه و آله و صحبه و سلم. ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است. دشمنان اسلام میخواستند با به شهادت رساندن سیدنا امام حسین علیه السلام و یارانش در واقع دین اسلام آزادی و آزادگی را از بین ببرند ولیکن این خونهای پاک و مطهر بود که برای همیشه درخت‌ اسلام را آبیاری کرد. تاریخ گواه خوبی بر سیاه رویی ظالمان و ستمگران جهان است. دشمنان امام حسین علیه السلام میخواستند با به شهادت رساندن این انسانهای پاک و مطهر چراغ عدل و آزادگی خاموش شود ولی آنها در محاسباتشان اشتباه کردند. این خون امام حسین و یارانش بود که عزت و اقتدار و باعث سربلندي اسلام و مسلمین شد و برای دشمنان بدبختشان جز ذلت و رسوایی در جهان و عذاب جهنم در آخرت چیزی باقی نگذاشت امیدوارم که همیشه با تاسی از زندگی و سیرت این انسانهای بی بدیل در راه درست و صحیح قدم بگذاریم و در زندگی خودمان این بزرگواران را الگوی عملی خود قرار دهیم.

شیخ حمزه کردی امام جمعه اهل سنت جزیره شمالی.

 

در بیانیه حسن بازدار امام جمعه گوده و عضو شورای روحانیت نیز آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم. در قرآن کریم محبت و دوستی با آیه مودت بر مسلمین واجب شده است. محبت خدا و رسول الله و اولیای خدا از بنیان های اعتقادی و عملی مسلمانان بشمار می رود. سیدنا حسین بن علی(ع) سبط رسول مکرم اسلام(ص) و سرور جوانان اهل بهشت و فرزند سیده نساء العالمین و شیر خدا حیدر کرار هستند. حادثه تلخ و درد ناک دهم محرم الحرام ۶۱ هجری که برای همیشه امت اسلامی را اندوهگین کرد و یکی از حوادث تلخ و جانگداز تاریخ اسلام منجر به شهادت سیدنا حسین بن علی(ع) و اصحاب ایشان بوده است. آن حضرت جز اقامه امر به معروف و نهی از منکر و با انحراف پدید آمده در امت جدش هدف دیگری دنبال نمی کرد. راه و روش و سیره آنحضرت به عنوان رمز و راز جریان اصیل اسلامی همواره سرمشق ما مسلمانان و آزادی خواهان جهان خواهد بود. از سیدنا حسین بن علی(ع) و یاران باوفایش باید درس عزت و ایستادگی در مقابل و ظالمان گرفت.

حسن بازدار امام جمعه (گوده توابع کنگان) و عضو شورای روحانیت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.