پ

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، هجدهمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور صبح امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۰ با حضور اکثریت اعضا در سالن جلسات سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه در خصوص برگزاری مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تصمیم گیری و مقرر شد، این مجمع، در نیمه اول دی ماه سال جاری، با حضور نمایندگان ۳۰۰ مؤسسه قرآنی از سراسر کشور در تهران و با توجه به فضای معنوی و در صورت پذیرش مسئولین حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) در مکان مذکور برگزار می‌شود.

در ادامه نیز در خصوص جزئیات برگزاری این مجمع و نحوه دعوت از مؤسسات بحث و تبادل نظر صورت گفت.

از جمله دیگر موارد مطرح شده در این جلسه می‌توان به ارائه پیشنهادات اتحادیه در خصوص برنامه‌های قرآنی جهت درج در برنامه توسعه هفتم کشور و نیز پیگیری نقطه نظرات کمیته طرح و برنامه در خصوص برنامه‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد.

پیگیری دلایل و رفع مشکلات مجمع عمومی استان‌هایی که تاکنون نسبت به برگزاری مجمع اقدام نکرده اند نیز از جمله مهمترین تصمیمات جلسه هجدهم هیئت مدیره بود که مقرر شد با پیگیری از استان‌ها و هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی، نسبت به رفع موانع اقدام کرد.

همچنین به همت مرکز قرآن و عترت و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی اشتهارد رده‌های «دوره تخصصی حفظ قرآن کریم» در محل مرکز قرآن و عترت این شهر برگزار می‌شود.

اخگر کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی اشتهارد گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت اشاعه فرهنگ انس و حفظ قرآن کریم در میان جوانان و همچنین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در پرداختن به این امر در بین جوانان، این دوره ارزشمند درترم پاییز ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی اشتهارد گفت: کلاس حفظ تخصصی قرآن کریم باهدف تربیت حافظان کل قرآن و برای سنین ۷ تا ۱۴ سال دو روز در هفته در مرکز قرآن و عترت شهرستان اشتهارد برگزار می‌ شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.