پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، مریم حامدی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه استان اردبیل در این نشست با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی بر ضرورت تعامل گسترده ادارات با متولیان قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: فاصله گرفتن با تعالیم قرآنی باعث بروز آسیب های اجتماعی می‌شود که برای رفع این آسیب ها باید بانوان فعال و تاثیر گذاری جامعه وارد عمل شوند.

وی داشتن رنگ الهی در کارها را باعث پیشرفت امور عنوان کرد و افزود: شهدای اسلام و انقلاب از جمله سردار شهید سلیمانی به قدری از روحیه بالای الهی و تعالیم قرآنی برخوردار بود که محلوب قلوب شد و این امر نمونه ای برای اخلاص در عمل و انجام فعالیت ها برای رضای الهی و کسب سعادت واقعی به شمار می ورد.

حامدی از آمادگی پایگاه های بسیج محلات، ادارارت و نهادهای آموزشی در اجرای فعالیت های هیات اندیشه ورز قرآنی خبر داد و گفت: این پایگاه های ظرفیت بزرگ فرهنگی و قرآنی در سطح جامعه هستند که با شناسایی محلات آسیب پذیر و نیازهای فرهنگی این مناطق، فعالیت های تبلیغی و اجرای “نظام تبیین” و روشنگری در مناطق هدف آغاز می‌شود.

در ابتدای این نشست نهضت حورزاده رئیس اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی استان اردبیل به هدف اصلی از برگزاری این نشست اشاره کرد و گفت: بررسی مسائل اولویت دار قرآنی و فرهنگی در جامعه علی الخصوص بین بانوان و دختران جوان و بمنظور ارائه راهکارهای اجرایی برای رفع آسیب های موجود در این حوزه، عمده هدف برگزاری نشست هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی استان اردبیل است.

وی گفت: این هیات به‌عنوان اتاق فکر فعالیت های فرهنگی و قرآنی استان است که با ارائه راهکارهای پیشنهادی از سوی اعضا و اجرای تعاملی این برنامه های پیشنهادی از جمله ” نظام تبیین” و تلاش برای بصیرت افزایی در جامعه، در توسعه تعالیم قرآنی در ابعاد مختلف جامعه فعالیت می‌کند.

در ادامه هر یک از اعضا از جمله نماینده دانشگاه علوم پزشکی، نماینده کانون های مساجد، نماینده موسسات و مراکز قرآنی، دبیران مدارس و کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، با بیان نظرات و پیشنهادات در خصوص اجرای “نظام تببین” و بصیرت افزایی در جامعه، آمادگی خود را برای همکاری بیش از پیش در فعالیت های اجرایی این هیات اعلام کردند.

در این نشست مقرر شد، پس از انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه و آموزش و پرورش، اجرای نظام تبیین از بین دانشجویان و دانش آموزان آغاز و اعضای هیئت اندیشه ورز برای حضور در جلسات و سخنرانی ها به این نهادهای آموزشی اعزام شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.