به گزارش اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، مسابقات بخش شفاهی پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه های علمیه استان آذربایجان شرقی، روز پنج شنبه یکم دی ماه در سالن همایش های اداره کل تبلیغات اسلامی استان و با همکاری مرکز خدمات استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

حجت‌الاسلام رامین خورنژاد رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، از برگزاری پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه طلاب خواهر، فرزندان طلاب و همسران طلاب برادر و با همکاری مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی در بین خانواده‌های طلاب خبر داد.

وی افزود: این جشنواره که ۱ دی ماه برگزار شد در سه بخش فرزندان طلاب برادر و خواهر، همسر طلاب برادر، طلاب خواهر و فرزندانشان، در رشته‌های حفظ، ترتیل و قرائت تقلیدی متناسب با گروه‌های سنی مختلف به رقابت پرداختند.

وی گفت: در گروه‌های شرکت‌کننده فرزندان طلاب خواهر و برادر در گروه پیش دبستانی حفظ ۱۰ سوره آخر قرآن کریم به همراه سوره حمد، در مقطع ابتدایی، حفظ ۱۵ سوره آخر قرآن کریم و ترتیل سوره فجر تا ناس، در گروه متوسطه اول، حفظ جزء ۱ یا ۳۰، ترتیل جزء ۲۹ و ۲۸، و قرائت تقلیدی بر اساس قطعات منتخب و در گروه فرزندان بالای ۱۵ سال، حفظ جزء یک یا سی، حفظ ۵ جزء پیوسته، حفظ ۱۰ جزء پیوسته و حفظ کل با هم به رقابت پرداختند.

خورنژاد ادامه داد: در گروه همسران طلاب برادر، در رشته‌های حفظ، حفظ ۵ جزء پیوسته، حفظ ۱۰ جزء پیوسته و حفظ کل و در رشته ترتیل، ترتیل جزء ۲۸ و ۲۹ و در بخش طلاب خواهر در رشته‌های حفظ جزء ۱ یا ۳۰، حفظ ۵ جزء پیوسته، حفظ ۱۰ جزء پیوسته، حفظ کل و رشته ترتیل جزء ۲۸ و ۲۹ به رقابت پرداختند و در مجموع در این بخش مسابقات تعداد ۶۱ نفر از شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف حضور یافتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.