به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوذر کارگر، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به قرارگیری در ایام چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: از سال ابتدای شهادت این شهید والامقام ماموریت‌هایی توسط سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن متناسب با فضای جامعه و شرایط تعریف شد.

وی افزود: در سال‌های ابتدایی شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی جامعه با شیوع بیماری کرونا درگیر بود بنابراین عملیات حاج قاسم با محور مواسات مومنانه انجام شد درحقیقت طی چهارسال گذشته متناسب با ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی برنامه‌هایی به صورت ملی و استانی سازماندهی، جهت‌دهی و انجام می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برخی موضوعات و مفاهیم در جامعه از جایگاه بالایی برخوردار هستند و تنها به جهت‌دهی نیاز دارند یعنی مردم و فعالین فرهنگی درخصوص این مسائل دغدغه‌مند هستند، یکی از این موضوعات مرتبط با حاج قاسم سلیمانی است چراکه ایشان در افکار عمومی و قلوب مردم جایگاه ویژه‌ای دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر عنوان کرد: هرساله مردم و فعالین قرآنی اعم از مدیران مراکز، موسسات و خانه‌های قرآن به صورت خودجوش برخی اقدامات مرتبط با شهادت حاج قاسم را انجام می‌دهند که در انتها گزارشاتی از آن‌ها تجمیع و به صورت رسانه‌ای اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز همانند سال گذشته کثرت محافل انس با قرآن کریم با محوریت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی خواهیم داشت چراکه امسال ایام شهادت نیز با میلاد حضرت زهرا (س) همزمان شده بنابراین سه روز پایانی هفته یعنی چهارشنبه، پنج‌‎شنبه و جمعه برنامه جامع برگزاری محافل انس با قرآن کریم برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: البته برنامه محفل انس با قرآن کریم از شهادت حاج قاسم سلیمانی آغاز می‌شود و تا ۲۲ بهمن ماه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با عنوان “چله انقلاب اسلامی” ادامه خواهد داشت که در این برنامه‌ها محافل انس با قرآن کریم به عنوان محور قرار می‌گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر با بین اینکه محافل انس با قرآن کریم بستر بسیار ویژه‌ای را برای افراد مهیا می‌کند، یادآور شد: با برگزاری این محافل گرایش جوانان و نوجوانان به سمت قرآن کریم راحت‌تر به دست می‌آید همچنین براساس تجربه می‌توان گفت با برگزاری محافل قرآنی نسل جوان به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: کرسی‌های تلاوت تدبری قرآن کریم در سال گذشته به صورت ویژه اجرا می‌شد و در سال جاری نیز درحال پیگیری است، این کرسی‌ها قاری یک فراز از قرآن کریم را تلاوت می‌کند و پس از آن استادان درحد چند دقیقه نکات تدبری فراز تلاوت شده را برای مخاطبان بیان می‌کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: مقرر است تلاوت‌های تدبری قرآن کریم در ادارات، محلات، مساجد، مراکز قرآنی و مدارس استان برگزار شود همچنین اجرای مسابقات و جشنواره‌های محلی، مدرسه‌ای و… در دستور کار قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر با بیان اینکه هرساله سازمان دارالقرآن در سطح ملی اقدام به راه‌اندازی کاروان قرآنی حاج قاسم می‌کند، ادامه داد: این کاروان که متشکل از قاریان بین‌المللی قرآن کریم است هرساله از بیت‌الزهرا شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان حرکت خود را آغاز می‌کند و تا زمان سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هرشب در یکی از استان‌های کشور برنامه قرآنی برگزار می‌کنند که در هر سال نیز حدود ۱۰ استان در کشور میزبان این کاروان هستند.

وی عنوان کرد: سال گذشته چهارمحال و بختیاری میزبان کاروان قرآنی حاج قاسم بود و یک برنامه محفلی در امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون و یک برنامه آموزشی در شهرستان‌های شهرکرد و بروجن برگزار شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: دیدار فعالین و مدیران مراکز قرآنی با خانواده معزز شهدا از دیگر برنامه‌های این اداره به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کارگر تصریح کرد: تمامی برنامه‌های اداره امور قرآنی با محوریت مراکز قرآنی در شهرستان‌های مختلف برگزار می‌شود موضوع مهمی که در این برنامه‌ها و مخصوصا برنامه‌‎های ویژه ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود توسعه مخاطب قرآن کریم و توسعه مخاطب انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت موضوعات امیدآفرینی و انگیزه بخشی، یادآور شد: فعالین و مراکز قرآنی نقش موثری در افزایش امید جامعه دارند و باید به روشنگری بپردازند چراکه این موضوغ مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: نوجوانان در مراکز قرآنی استان نقش پررنگی دارند و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین باید برای بخشی از نوجوانان که در این مراکز حضور ندارند نیز برنامه‌ریزی انجام و تلاش شود این افراد جذب شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.